Novi pad

Cveta prodaja polovnih telefona, ljudi traže jeftinija rešenja tokom krize

Šta su nam otkrili izveštaju analitičarskih firmi Counterpoint Research i Canalys.

Izvor: SmartLife / Ilija Baošić

Posledice globalne ekonomske krize osećamo svi, pa ne treba da čudi da je tržište pametnih telefona u padu. Analitičarske firme Counterpoint Research i Canalys su istovremeno objavile svoje izveštaje o stanju tržišta, a njihovi nalazi sugerišu da se ovaj trend nastavio i tokom prethodnog kvartala. Kupci nastavljaju da traže jeftinija, proverena rešenja, bilo da je to kroz tržište polovnih telefona ili kroz različite popuste.

Ekonomski problemi sa kojima se ljudi suočavaju su se itekako odrazili na tržište pametnih telefona, koje već osam kvartala zaredom u padu. Counterpoint tvrdi da je drugi kvartal zabeležio pad od 8% u odnosu na prethodnu godinu, dok Canalys smatra da je cifra negativnog rasta iznosila 11%.

Izvor: Counterpoint Research

Iako je Samsung tokom drugog tromesečja zauzeo najveći udeo tržišta (22%) zahvaljujući dobroj prodaji Galaxy A serije, kompanija Apple je ostvarila rekordne brojke za ovaj period (17%). Ove gigante industrije prate kineske kompanije Xiaomi, Oppo i vivo, koje su tim redom zauzele treću, četvrtu i petu poziciju, manje-više zadržavajući svoj udeo u odnosu na prošlu godinu.

Rekord kompanije Apple prati značajan rast tržišta premijum telefona, odnosno uređaja koji koštaju više od 600 dolara, što većinom odgovara ponudi iPhone telefona, sa izuzetkom iPhone SE i iPhone 12 modela. Premijum telefoni su prvi put uspeli da zauzmu više od 20% udela ukupnog tržišta.

Međutim, čini se da postoje naznake da nas očekuje oporavak tržišta. Kako je prodaja polovnih uređaja porasla za 16%, proizvođači traže načine da se otarase zaliha starih telefona kroz različite popuste i akcije, što bi zauzvrat trebalo da poveća potražnju za novijim modelima i bude prekretnica ka oporavku. Analatičari nisu precizirali kada će se to desiti, ali je primetno da proizvođači telefona na vreme kupuju veće zalihe komponenti kako kupci ne bi značajnije osetili posledice inflacije.

BONUS VIDEO: