Apple je u prvom kvartalu prepustio poziciju kompaniji Samsung, ali južnokorejski gigant ima razloga za brigu.
Borba za prevlast na tržištu pametnih telefona je u punom jeki. Mnogi brendovi, uključujući Apple, Samsung, Xiaomi, Vivo i Oppo, pokušavaju da privole što veći broj kupaca, odnosno da zauzmu što veći udeo prodaje. Informacije o prodaji nam najčešće stižu od analitičarskih kompanija, a jedna od njih, Canalys, je upravo objavila svoj izveštaj prodaje pametnih telefona u prvom kvartalu 2023. godine. Nažalost, nisu dobre vesti.
Prodaja pala za 12 odsto u prva tri meseca
Iako je konkurencija sve veća, bojimo se da se isto ne može reći i za prodaju. Prema najnovijem izveštaju, prodaja pametnih telefona je u poređenju sa istim periodom prošle godine opala za 12 odsto u prva tri meseca 2023. Naravno, nije svaki period godine isti, a talasanja od oko 10 odsto su sasvim normalna. Međutim, ovo je već trend koji traje, te je jasno da korisnici sve ređe menjaju svoje uređaje.
- Samsung - 24% (Q1, 2022) - 22% (Q1, 2023)
- Apple - 18% (Q1, 2022) - 21% (Q1, 2023)
- Xiaomi - 13% (Q1, 2022) - 11% (Q1, 2023)
- Oppo - 9% (Q1, 2022) - 10% (Q1, 2023)
- vivo - 8% (Q1, 2022) - 8% (Q1, 2023)
- Ostali - 28% (Q1, 2022) - 28% (Q1, 2023)
Kao što možete da vidite u poređenju iznad, najvažnija razlika jeste promena na pol poziciji - opet. Apple, koji je tokom prošlog kvartala bio na vrhu zahvaljujući prodaji iPhone 14 serije uređaja, prepustio je svoje mesto kompaniji Samsung. Razlog ove promene je definitivno predstavljanje Galaxy S23 serije i splasavanje pompe koja je okruživala aktuelne Apple modele.
Ipak, interesantno je da ove godine da ta razlika nije velika kao prethodnih, jer je prošlogodišnjih 6 procenata razlike spalo na samo 1 odsto. Uprkos tome, južnokorejski gigant je i dalje globalni lider po ukupnom broju prodatih telefona, za šta je posebno zaslužna prodaja niskobudžetnih uređaja. Međutim, ukoliko posmatramo samo profit, Apple lako vodi u toj kategoriji.
Ukoliko se osvrnemo na treće mesto na listi, Xiaomi, vidimo da kompanija nastavlja da muku muči sa rastom, te je u prva tri meseca ove godine uspela da ugrabi 11 odsto udela tržišta, 2% manje nego prošle godine. Razloge ovog pada Xiaomi sigurno može pronaći u inflaciji i globalnom ekonomskoj krizi, iako kompaniju kupci često kritikuju zbog povećanja cena. Četvrto i peto mesto na listi zauzimaju Oppo i vivo, koji su uspeli da održe ili ojačaju poziciju iz 2022.