Whoosh možete pronaći u 114 zemalja širom sveta, a Apple je jedan od njegovih najvećih kupaca. U intervjuu za SmartLife, proizvođač nam je otkrio šta je tajna uspeha, ali i zašto svoj proizvod ne prodaju u Srbiji.

Na našem portalu ste nekoliko puta imali priliku da pročitate savete o čišćenju različitih vrsta ekrana. U svakom od tih tekstova smo vas savetovali da koristite namensko sredstvo za čišćenje, davali alternative, ali i upozoravali šta da izbegavate.
Međutim, nikada vam nismo preporučili određeni brend sredstva za čišćenje. Razlog je jednostavan - sredstvo koje mi već godinama koristimo se ne prodaje u Srbiji, već ga sami kupujemo kada nas put odnese u inostranstvo.
Pronašli smo ga guglanjem, naravno, ali zapalo nam je za oko jer se od top liste do top liste njegovo ime uporno ponavljalo. U pitanju je Whoosh, sredstvo kanadskog brenda koje se prodaje u preko 100 zemalja širom sveta, a u koje se čak i Apple "kune".
Upravo je Whoosh jedan od izlagača na IFA 2025 sajmu, gde se trenutno nalazimo. Nismo želeli da propustimo priliku da malo porazgovaramo, ali i da pitamo ono što nas je najviše zanimalo - zašto se Whoosh još uvek ne prodaje u Srbiji. Naš sagovornik bio je Ijan Lendi, stručnjak za razvoj i upravljanje brendom u kompaniji Whoosh.
Kako ste došli na ideju da napravite sredstvo za čišćenje ekrana?
Porodica osnivača imala je perionicu automobila. Njegov otac je bio Rumun i imao je vrlo jak akcenat. Kada je govorio svom sinu da opere auto, nije mogao pravilno da izgovori reč "wash" (voš), već je izgovarao "whoosh" (vuš). Taj izraz mu je ostao urezan.
Počeo je da razvija formulu za čišćenje unutrašnjosti automobila i otkrio da ta formula odlično funkcioniše i na ekranima - a to su bili rani dani pametnih telefona. Zato je pomislio: "Iskoristiću ime i iskoristiću formulu", i tako je nastalo sredstvo za čišćenje ekrana.

Koji je bio prvi veliki proboj kada ste shvatili da Whoosh postaje globalni brend?
Naš prvi pravi proboj desio se kada smo preko sajta dobili upit od jednog velikog britanskog lanca. Rekli su nam da je jedan od njihovih zaposlenih kupio proizvod u Kanadi i pitali su da li možemo da ga isporučimo u Veliku Britaniju. Pristali smo i posao se od tada odlično razvijao. Danas se Whoosh prodaje u 114 zemalja.
Za malu kanadsku kompaniju koja i dalje sve proizvodi kod kuće i postoji tek 13 godina, taj rast je zaista impresivan i smatramo da smo imali mnogo sreće na tom putu.
Da li je istina da imate saradnju sa kompanijom Apple?
Da, Apple je jedan od naših najvećih kupaca. Oni kupuju naš proizvod da bi čistili sve svoje izložbene modele u Apple prodavnicama. Ne preprodaju ga, jer njihova korporativna politika ne dozvoljava prodaju proizvoda koji sadrže tečnost, ali sam veoma ponosan što su izabrali baš nas.
U čemu je tajna Whoosh sredstva?
Kanadski šarm, ha-ha. Ali ozbiljno, tajna je u jedinstvenoj i zaštićenoj formuli koju veoma pažljivo čuvamo. Ako pitate bilo koju AI platformu"Koje je najbolje sredstvo za čišćenje ekrana na svetu?", devet od deset puta odgovor će biti Whoosh.
Razlog je taj što ne sadrži alkohol, bezbedan je za decu i kućne ljubimce. Sve što imate na rukama završi na telefonu, a zatim taj telefon prislanjate uz lice - Whoosh to čisti i dezinfikuje. Svaki naš proizvod dolazi i sa mikrofiber krpicom, presvučenom antimikrobnim slojem pod nazivom Protex II, koja u kombinaciji sa tečnošću dodatno dezinfikuje uređaj. Upravo ta kombinacija čini razliku i izdvaja nas od drugih.
Za kraj, najvažnije pitanje - zašto se Whoosh ne prodaje u Srbiji?
Samo da potvrdim sa našim evropskim partnerom. Da li je Whoosh dostupan u Srbiji? Nije? Izgleda da nemamo partnera. Hvala što ste mi ukazali na to. Lično ću se potruditi da ga pronađemo i da počnemo da prodajemo Whoosh u Srbiji.
Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.