NAJBOLJI DOMAĆI OPERATOR? Rangirani od najboljeg, kako su vršenja merenja u Srbiji i na kojim telefonima | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

NAJBOLJI DOMAĆI OPERATOR? Rangirani od najboljeg, kako su vršenja merenja u Srbiji i na kojim telefonima

Kako ove godine domaći operatori stoje po kvalitetu kad se uporede jedni s drugima...

  Izvor: MONDO/Goran Sivački

Telekom Srbija je ostvario najbolji ukupni rezultat ove godine, zahvaljujući značajnom unapređenju kvaliteta svih usluga u svim kategorijama, pokazalo je merenje kvaliteta usluga mobilnih komunikacionih mreža u Srbiji koje je sproveo RATEL.

Sledi Telenor, koji je unapredio prošlogodišnje performanse implementacijom VoLTE usluge (prenos govora pomoću 4G, Voice over LTE) pre početka ovogodišnje kampanje, a Vip mobile je zabeležio pad parametara kvaliteta zbog problema sa funkcionisanjem DNS (Domain Name System) servera, saopštio je RATEL.

Možda će vas zanimati:

RATEL je, kako se navodi, u periodu od septembra do novembra 2020. godine sproveo uporedna merenja i analizu parametara kvaliteta usluga mobilnih komunikacionih mreža (Benćmark mobilnih mreža) kod sva tri mobilna mrežna operatora u Srbiji.

Reč je o uporednom testiranju kvaliteta usluga u mobilnim mrežama, gledano iz ugla korisnika, merenjem parametara kvaliteta govorne usluge i usluga prenosa podataka. Testiranje mobilnih komunikacionih mreža rađeno je u 50 gradova i 10.000 kilometara puteva u Srbiji. Merenja su obuhvatala tri kategorije, i to velike gradove, male gradove i puteve.

Tokom "drive" test merenja obavljeno je više od 7.000 testova govorne usluge i 7.000 sesija za svaku od usluga prenosa podataka u mreži svakog od operatora. Pored "drive" testova, obavljena su "walk" test merenja na lokacijama pešačkih zona u Beogradu: Ada Ciganlija, Knez Mihailova ulica, Beograd na vodi, Zemunski kej.

Za izračunavanje konačnog rezultata, računat je zbir poena, koje su operatori osvojili i za govornu uslugu i za uslugu prenosa podataka, pri čemu udeo za govornu uslugu iznosi 40 odsto, a za usluge prenosa podataka 60 odsto. Za govornu uslugu sprovedeni su testovi, koji se odnose na procenat uspešno uspostavljenih poziva, vreme uspostave veze i kvalitet govornog poziva.

Za uslugu prenosa podataka sprovedeni su testovi, koji se odnose na prenos malog fajla, poput slike, MP3 fajla ili mejla, kao i na prenos velikog fajla, odnosno testirana je brzina prenosa podataka, brzina učitavanja i otvaranja web stranice na mobilnom telefonu, web stranice uživo na mobilnom telefonu i kvalitet video prenosa uživo.

RATEL navodi da se merni sistem sastoji iz dva merna vozila opremljena identičnim mernim uređajima koji su omogućavali testiranje svih tehnologija i usluga istovremeno. Za potrebe testiranja govorne usluge, Samsung Galaxy S10 telefoni su neprekidno pozivali jedan drugog unutar iste mreže, dok je testiranje usluga prenosa podataka obavljeno pomoću Samsung Galaxy S9 mobilnih telefona.

Mernu kampanju sprovela je firma Crony a.d. Beograd, u saradnji poljskom kompanijom Systemics-PAB, a na osnovu tendera u postupku javne nabavke, koju je RATEL raspisao i sproveo.

Anketa

Da li ste zadovoljni svojim mobilnim operatorom?

  • Jesam!

    68.58% (1399)

  • Nisam!

    31.42% (641)

Da li ste zadovoljni svojim mobilnim operatorom?

Rezultati

Budite bolje informisani od drugih, PREUZMITE MONDO MOBILNU APLIKACIJU.

(MONDO)

Pročitajte i ovo:

Najnovije

Uređaji

Testovi

…

Komentari 2

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Bojan

MTS Telekom zakon

Prosečan korisnik

Bože, pa po čemu su vršena ova merenja, znam više manjih gradova (koji imaju oko 50.000 stanovnika) gde su bukvalno svi VIP pretplatnici, svi u mom preduzeću u Beogradu imaju VIP poslovne i privatne brojeve, ama baš svi koje i priznajem, tu je i neki Telenor, ali MTS u mom imeniku od 2000 brojeva ima samo 6 kontakta. Sami izračunajte procente. Nisam samo ja u pitanju, stavio sam isto ovo pitanje pre neku nedelju na Redditu sa mogućnošću glasova i rezultat izgleda ovako VIP - 54% TELENOR - 31% MTS - 9% ORION - 3% NEKI DRUGI OPERATER - 4% (naši ljudi iz dijaspore)... Tako da je ova tabela odlična, samo naopako postavljena...