Kako ove godine domaći operatori stoje po kvalitetu kad se uporede jedni s drugima...
Telekom Srbija je ostvario najbolji ukupni rezultat ove godine, zahvaljujući značajnom unapređenju kvaliteta svih usluga u svim kategorijama, pokazalo je merenje kvaliteta usluga mobilnih komunikacionih mreža u Srbiji koje je sproveo RATEL.
Sledi Telenor, koji je unapredio prošlogodišnje performanse implementacijom VoLTE usluge (prenos govora pomoću 4G, Voice over LTE) pre početka ovogodišnje kampanje, a Vip mobile je zabeležio pad parametara kvaliteta zbog problema sa funkcionisanjem DNS (Domain Name System) servera, saopštio je RATEL.
RATEL je, kako se navodi, u periodu od septembra do novembra 2020. godine sproveo uporedna merenja i analizu parametara kvaliteta usluga mobilnih komunikacionih mreža (Benćmark mobilnih mreža) kod sva tri mobilna mrežna operatora u Srbiji.
Reč je o uporednom testiranju kvaliteta usluga u mobilnim mrežama, gledano iz ugla korisnika, merenjem parametara kvaliteta govorne usluge i usluga prenosa podataka. Testiranje mobilnih komunikacionih mreža rađeno je u 50 gradova i 10.000 kilometara puteva u Srbiji. Merenja su obuhvatala tri kategorije, i to velike gradove, male gradove i puteve.
Tokom "drive" test merenja obavljeno je više od 7.000 testova govorne usluge i 7.000 sesija za svaku od usluga prenosa podataka u mreži svakog od operatora. Pored "drive" testova, obavljena su "walk" test merenja na lokacijama pešačkih zona u Beogradu: Ada Ciganlija, Knez Mihailova ulica, Beograd na vodi, Zemunski kej.
Za izračunavanje konačnog rezultata, računat je zbir poena, koje su operatori osvojili i za govornu uslugu i za uslugu prenosa podataka, pri čemu udeo za govornu uslugu iznosi 40 odsto, a za usluge prenosa podataka 60 odsto. Za govornu uslugu sprovedeni su testovi, koji se odnose na procenat uspešno uspostavljenih poziva, vreme uspostave veze i kvalitet govornog poziva.
Za uslugu prenosa podataka sprovedeni su testovi, koji se odnose na prenos malog fajla, poput slike, MP3 fajla ili mejla, kao i na prenos velikog fajla, odnosno testirana je brzina prenosa podataka, brzina učitavanja i otvaranja web stranice na mobilnom telefonu, web stranice uživo na mobilnom telefonu i kvalitet video prenosa uživo.
RATEL navodi da se merni sistem sastoji iz dva merna vozila opremljena identičnim mernim uređajima koji su omogućavali testiranje svih tehnologija i usluga istovremeno. Za potrebe testiranja govorne usluge, Samsung Galaxy S10 telefoni su neprekidno pozivali jedan drugog unutar iste mreže, dok je testiranje usluga prenosa podataka obavljeno pomoću Samsung Galaxy S9 mobilnih telefona.
Mernu kampanju sprovela je firma Crony a.d. Beograd, u saradnji poljskom kompanijom Systemics-PAB, a na osnovu tendera u postupku javne nabavke, koju je RATEL raspisao i sproveo.
Anketa
Da li ste zadovoljni svojim mobilnim operatorom?
-
Jesam!
68.58% (1399)
-
Nisam!
31.42% (641)
Budite bolje informisani od drugih, PREUZMITE MONDO MOBILNU APLIKACIJU.
(MONDO)