Više od pola milijarde ljudi u Kini će ove godine obaviti kupovinu u klasičnim prodavnicama, kafeima i restoranima plaćajući preko mobilnih telefona i to je svetski rekord.
Prema procenama Statista Digital Market Outlook-a, ovoliki broj ljudi čini nivo penetracije elektronskih aplikacija za plaćanje u Kini na nivo od 35%, što je najviše u svetu.
Kinesko rastuće tržište aplikacija je pod dominacijom velikih igrača, kao što su Alipej (Alipay) i Vi-čet pej (WeChat Pay), koje su naširoko prihvatili kako prodavci tako i kupci.
To je zanimljivo, jer na klasičnom trižištu u Kini, gde preovlađuju mali biznisi okrenuti ličnom kontaktu sa kupcem, nikada nisu zaživele platne kartice. Sada je napravljen pravi skojk, sa keša na plaćanje pametnim telefonima.
Doduše, ukupni godišnji promet preko aplikacija u relativno siromašnoj Kini nije još na nivou SAD ili vodećih zemalja EU - Francuske ili Velike Britanije.
Tamo prosečni kupac plati robu ili uslugu godipnje u vrendosti 2.400$ do 3.300$, dok je to u Kini 1.100$. Ali i to je znatno više nego što je to na okolnim tržištima, takođe sa ogromnom penetracijom, kao što je Indija ili Indonezija. Kod siromašnih dalekoisttočnih "komšija" je to na nivou 14$ do 15$ godišnje.
Više je, i to poprilično, i od nekih razvijenijih zemalja iz Eu, kao što je Španija, gde je godišnji promet preko neke aplikacije oko 560$.
Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.