Google priznao: Izveli smo kompjutersku revoluciju, imamo kvantnu nadmoć! | Smartlife RS

Google priznao: Izveli smo kompjutersku revoluciju, imamo kvantnu nadmoć!

Google objavio da je dostigao prekretnicu s kvantnim kompjuterom.

Izvor: YouTube/Screenshot/ Cheryll

Istraživači Google-a su objavili članak u kojem kažu da su "kvantnim računarom" obavili proračun, koji "tradicionalni računar" nikada ne bi mogao da dovrši.

Google kaže da je njegov eksperimentalni "kvantni procesor" za samo nekoliko minuta završio proračun na kojem bi "tradicionalni superkompjuter" radio hiljadama godina.

Možda će vas zanimati:

To otkriće objavljeno u naučnom časopisu “Nature“ od 23. oktobra, pokazuju da je "kvantno ubrzanje moguće postići u sistemu stvarnog sveta i da ga ne sprečavaju nikakvi neotkriveni zakoni fizike", napisali su istraživači.

Kvantno računanje je rastuća i donekle zbunjujuća tehnologija za drastično ubrzanu obradu informacija.

Kvantni računari bi jednog dana mogli da iz temelja preobrate obavljanje zadataka za koje bi postojećim računarima bile potrebne godine rada, uključujući potragu za novim lekovima i optimizaciju planiranja gradova i saobraćaja.

Ta tehnika se oslanja na "kvantne bitove" ili "kjubitove" (qubits), koji mogu da istovremeno registruju podatke vrednosti i nula i jedan, što su vrednosti računarskog jezika. Velike tehnološke kompanije Google, Microsoft, IBM i Intel živo se bave tom tehnologijom.

Pošto mogu imati višeznačnu prirodu, "kvantne stvari mogu biti na više mesta istovremeno", rekao je Kris Monro, fizičar Univerziteta Merilend, osnivač preduzeća za kvantna istraživanja IonQ. "Pravila su vrlo jednostavna, samo su zbunjujuća", dodao je on.

Google-ovi nalazi, međutim, već nailaze na odbacivanje drugih istraživača. Jedna verzija Google-ovog dokumenta se pojavila na internetu prošlog meseca i istraživači su je zapazili pre no što je povučena.

IBM se ubrzo osvrnuo na tvrdnju Google-a da je postigao "kvantnu nadmoć́" što znači da se stiglo dotle da kvantni računar može da obavi proračun, koji tradicionalni računar ne može ni tokom svog celog radnog veka. Dokument Google-a, koji je nakratko bio na internetu, pokazao je da je računanje za koje bi najbržem superkompjuteru na svetu bilo potrebno 10.000 godina, Google-ov kvantni procesor Sycamore, završio za svega tri minuta i 20 sekundi.

Ali istraživači IBM-a kažu da je Google potcenio "konvencionalni super-računar" koji se zove Summit, i da bi on mogao istu računicu završiti u roku od dva i po dana. Summit je delo IBM-a i radi u Nacionalnoj laboratoriji Ouk Ridž, u ​​Tenesiju.

Google nije komentarisao te tvrdnje IBM-a.

Bez obzira na to da li je Google postigao "kvantnu nadmoć́" ili ne, njegovo otkriće može biti važno konkurentima, a ukazuje i da rad na tom polju sazreva. "Tačka 'kvantne nadmoći' koju je Google navodno postigao, ključni je korak u potrazi za praktično upotrebljivim kvantnim računarima", napisao je Džon Preskil, profesor Instituta Kaltek iz Kalifornije, koji je izvorno skovao termin "kvantne nadmoći".

To znači da istraživanje "kvantnog računanja" može ući u novu fazu, napisao je on, iako će do znatnijeg uticaja na društvo "možda proći i decenije".

Od proračuna, koji je obavio kompjuter Google-a, ima malo praktične koristi, napisao je Preskil, dodajući - osim za testiranje procesora.

I Monro je to rekao. "Zanimljivija tačka biće kada se napravi neka korisna aplikacija", rekao je Preskil.

Čekamo vaše komentare ispod vesti i na Facebook, Twitter i Instagram mreži.

Pročitajte i ovo:

Ovo ne smete propustiti