11 GODINA OD SMRTI STIVA DŽOBSA: Pamtimo ga i po izjavama koje su menjale sve(t) | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

11 GODINA OD SMRTI STIVA DŽOBSA: Pamtimo ga i po izjavama koje su menjale sve(t)

Autor Marko Čavić

Stiv Džobs preminuo je 5. oktobra 2011. godine, a SmartLife redakcija seća se ovog neverovatnog čoveka njegovim izjavama, koje su menjale i trgle čitav svet!

 Stiv Džobs biografija Izvor: Stefan Stojanović

Stiv Džobs je bio poseban. U poslu, u odnosu s ljudima, u privatnom životu. Bio je drugačiji. Uvlačio je sve oko sebe u svoje "izmenjeno polje uticaja svesti", koje niko nije mogao da opiše niti da mu se suprotstavi, ali su ga osetili svi, koji su sa njim sarađivali.

To ih je, kažu, teralo da mu veruju i podržavaju ga čak i onda kad po logici stvari ne bi smeli da urade tako nešto.

Stiv Džobs bio je izvršni direktor decenije po izboru časopisa Fortune, ličnost decenije po izboru The Wall Street Journal dnevnika, najdelotvorniji izvršni direktor po izboru Harvard Business Review magazina... O njemu su napisane knjige, zvanična biografija, snimljen je film, snima se još nekoliko, ali o tome ne bismo ovom prilikom.

Početkom oktobra Apple je obeležio 11. godišnjicu od smrti "najvrednijeg kojeg su ikad imali" po rečima sadašnjeg direktora kompanije, Tima Kuka, a ovo su samo neke od upečatljivih i nama posebnih i značajnih izjava Stiva Džobsa, ali i njegovi stavovi, koji su oblikovali ne samo kompaniju Apple, nego i čitav moderan svet.

"Mi smo spoj ljudi i ideja. Ujutru ustajemo i idemo na posao da bismo se družili sa tim sjajnim, umnim ljudima. Uvek sam smatrao da je odabir saradnika srce i duša našeg poslovanja". (D5 konferencija, maj 2007)

"Jedna kompanija pravi softver. Druga pravi hardver... To ne funkcioniše. Inovacije se ne usvajaju odgovarajućom brzinom. Integracija ne teče dovoljno glatko. Niko ne preuzima odgovornost za korisnički interfejs. Nastaje haos". (Time, oktobar 2005)

"Muzičke kompanije zarađuju više novca kad prodaju pesmu na iTunesu, nego kad su prodavale kompakt-diskove. Ako požele da povise cene, učiniće to iz pohlepe. Ako se cene podignu, ljudi će se vratiti pirateriji. Svi će biti na gubitku". (The Guardian, septembar 2005)

"Moj san je da svaki čovek na svetu ima Applov kompjuter. Moramo biti kompanija sa moćnim marketingom, da bi se ostvario". (Odiseja: Od Pepsija do Appla, 1987)

Proizvod govori sam za sebe...

Stiv Džobs, 1985. godina

"iPhone je pet godina ispred svog vremena. Čak i da ne napravimo ništa u narednih pet godina, bili bismo potpuno mirni". (Newsweek, januar 2007)

"Ljudi vas ocenjuju na osnovu vašeg učinka. Zbog toga je neophodno da se usmerite na rezultate. Postanite mera kvaliteta. Neki ljudi nisu navikli na okruženje u kom se očekuje izuzetnost...". (Stiv Džobs: Putovanje je nagrada, 1987)

"Moj posao nije da budem fin i pristojan prema ljudima. Moj je posao da ih načinim boljim". (Fortune, februar 2008)

"Trampio bih svu moju tehnologiju za jedno popodne sa Sokratom". (Newsweek, oktobar 2001)

"Neprestano tragam za sledećom velikom prilikom. Ne znam šta će sledeća velika stvar biti, ali imam neke ideje...". (Fortune, januar 2000)

"Proizvod govori sam za sebe". (Playboy, februar 1985)

"Ubeđen sam da je polovina onog što razdvaja uspešno preduzeće od neuspešnog čista istrajnost... Nećete preživeti, ako poslu ne priđete strastveno. Odustaćete. Morate imati ideju, problem ili grešku koju želite da ispravite, nešto što budi strast u  vama, u protivnom nećete biti dovoljno istrajni da biste opstali". (Institut Smitsonijan, april 1995)

"Jedini problem s Microsoftom je što nemaju ukusa... Ne mislim da im on nedostaje u maloj, već u velikoj meri. Ne smišljaju originalne ideje i ne unose mnogo kulture u svoje proizvode... Ne smeta mi njihov uspeh - uglavnom je zaslužen. Smeta mi činjenica da prave trećerazredne proizvode". (RollingStone, jun 1994)

"Postoji porno prodavnica za Android koju možete posetiti. U njoj nećete naći ništa osim porno aplikacija za vaš Android telefon. Možete ih preuzeti, baš kao i vaša deca i drugovi vaše dece. To nije mesto na koje bismo želeli da idemo...". (iPhone premijera, 2010)

"Ako je hardver mozak i vezivno tkivo naših proizvoda, onda je softver njihova duša". (Apple svetska razvojna konferencija, jun 2011)

Apple tribute to Steve Jobs 10-05-2012 (MobIT)
Izvor: AlainMikli

"Ne moraš da hvataš beleške, zapamtićeš, ako je važno". (Unutar Stivovog Mozga, 2009)

"Jedna osoba ne može ostvariti velika dela, već timovi. Tako vidim poslovanje". (60 minuta, 2008)

"Kvalitet je važniji od količine. Jedan gol je važniji od 10 stativa". (Bloomberg, februar 2006)

"Verujemo da će nastupiti novo veliko doba personalnih kompjutera u kom će oni biti čvorište svih uređaja". (Time, januar 2002)

"Morate da pronađete ono što volite. To se odnosi na vaš posao koliko i na vaše ljubave partnere. Posao će ispuniti veliki deo vašeg života. Jedini način da budete istinski zadovoljni jeste da se bavite nečim što smatrate sjajnim poslom. A jedini način da obavljate sjajan posao jeste da ga volite... Ne mirite se sa sudbinom". (Univerzitet Stanford, jun 2005)

"I još jedna stvar..." (uobičajena fraza na kraju Apple-ovih konferencija): Hvala ti, Stive!

Steve Jobs introduces iPhone in 2007
Izvor: John Schroter

Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.

Ovo ne smete propustiti

Komentari 8

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Саша

Он је био истурен у први план, као и Бил, као Маск и многи други, али прави владари су богате породице које владају светом. Овим светом влада антихрист, а све ове нове технологије се развијају да би припремили терен за његово устоличење. Тако ће и бити, али само на кратко. Наравно, атеисти мисле да један визионар из Епла стоји иза свих иновација, чист геније. Не виде да су све те корпорације под контролом службе.

Minda

Ja nešto nisam impresioniran njegovim mudrovanjima. Daleko je to od Sokrata...

sasa

on je samo bio najveci strucnjak za marketing i propagandu svog doba. Nesto poput modernog Gebelsa ali za licni interes i pare, ne za drzavu i politiku. Apple je uvek bio i ostao samo prepakovan neki drugi uredjaj - u pocetku Macintosh, posle obican PC, a kad su poceli telefonima da se bave, to je bio pametan telefon kao i svaki drugi samo sa njihovim softverom. Njegov uspeh je eksploatacija ljudske gluposti i cinjenice da su bu..le spremne da ozdvoje duplo vise para za isti proizvod ako je adekvatno predstavljen i reklamiran

Najnovije

Uređaji

Testovi