Facebook gubi korisnike u Srbiji, influenseri sve jači | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Facebook gubi korisnike u Srbiji, influenseri sve jači

Facebook prvi put zabeležio pad, Instagram i dalje raste, a prvi put je zabeležen i ogroman porast Snapchat platforme. Na radaru i Tik Tok društvena mreža.

  Izvor: Promo/Kaspersky Lab

Interesovanje za društvene mreže iz godine u godinu je sve veće, a promene, koje se odnose na njihovo korišćenje su toliko brze da su postale svakodnevne i utiču na komunikaciju kompanija i brendova sa potrošačima.

Social Serbia 2019 istraživanje, treću godinu zaredom, sprovela je agencija Pioniri u saradnji sa agencijom Smart Plus Research sa ciljem se stekne uvid u to koliki je broj korisnika društvenih mreža u Srbiji, kakve su im navike tokom korišćenja i otkrije stavove prema oglašavanju na njima.

Pročitajte i ovo:  Koliko influenseri zarađuju na društvenim mrežama

Sa višegodišnjim uvidom u promene i pomeranja koja su se desila u domenu društvenih mreža i upotrebe interneta, Istraživanje je potvrdilo trendove, koji su stabilni poslednjih godina - Instagram i dalje raste, a primetan je i rast platformi za dopisivanje - Viber, WhatsApp i Facebook Messenger - ali i pojava nekih novih. Nasuprot nešto drugačijim tendencijama prošlih godina, ove godine zabeleženo je i jačanje poverenja u influensere, ali i prvi put pad Facebook popularnosti u Srbiji od četiri procenta.

Istraživanje je i prvi put zabeležilo korisnike društvene mreže Tik Tok, pretežno interesantne mlađoj ciljnoj grupi, njih tri procenta, ali i značajan rast broja korisnika Snapchat mreže, od skoro 29 procenata u odnosu na 2018. godinu.

Kad su u pitanju razlozi korišćenja društvenih mreža, Istraživanje šalje vrlo jasnu i jaku poruku svim brendovima. Najveći broj ispitanika na Facebook mreži zanimaju “objave njihovih prijatelja”, dok samo devet odsto njih “objave brendova i kompanija koje prate”.

Pročitajte i ovo: Instagram ostaje bez lajkova (FOTO)

Ivana Živkovića iz agencije Pioniri rekao je na ovu temu: “Korisnici su nam vrlo direktno preneli poruku - Dragi brendovi, nismo tu zbog vas. Brendovi, koji to shvate pre ostalih, imaju veće šanse da kreiraju online prisustvo, koje će biti relevantno za njihovu publiku na društvenim mrežama”.

Istraživanje je sprovedeno tokom marta 2019. godine na reprezentativnom uzorku od 1.000 članova online populacije u Srbiji, starosti od 13 do 64 godine.

Pioniri

Ove godine posebna pažnja u Istraživanju posvećena je Instagram platformi, kao rastućoj društvenoj mreži. Pored očekivanog novog rasta, u odnosu na prošlu godinu, ispitivan je i način konzumacije sadržaja na ovoj mreži. Statistika donosi da 58 odsto ispitanika gleda obične postove, dok 41 odsto storije. Takođe, prvi put je zabeležena upotreba Instagram-a kao platforme za dopisivanje i razmenu poruka i to na visokom nivou.

Pročitajte i ovo: Facebook i Messenger se opet spajaju i to izaziva haos?

Nakon prošlogodišnjih rezultata koji su doneli pad poverenja u influensere, novi rezultati Istraživanja iz 2019. godine, pokazuju da se neznatno vraća i poverenje u “uticajne ljude koje ne poznajemo lično”.

Čekamo vaše komentare ispod vesti i na Facebook, Twitter i Instagram mreži.

Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.

Najnovije

Uređaji

Testovi

…

Komentari 0

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA