Nokia: Nismo (namerno) otkrili ničije podatke | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Nokia: Nismo (namerno) otkrili ničije podatke

Kompanija HMD Global objavila zvanično saopštenje, povodom slanja podataka s Nokia telefona na kineske servere.

  Izvor: MONDO portal / Nokia / HMD Global

HMD Global, finska kompanija, koja ima prava na Nokia robnu marku telefona, objavila je zvanično saopštenje u vezi sa slanjem podataka sa Nokia 7 Plus telefona kineskim serverima. Problem je otkriven u Finskoj, a Nokia je odmah potvrdila da do slanja podataka jeste došlo, ali i da se radi o malom broju telefona, koji nije trebalo da budu u prodaji izvan Kine.

Pročitajte šta se deslo: Nokia 7 Plus slala podatke korisnika u Kinu

Potvrđujemo da nije bilo nikakvog deljenja bilo kakvih ličnih podataka sa trećom stranom. Analizirali smo sve što je bilo moguće i utvrdili da je klijent za aktivaciju uređaja, namenjen drugoj državi, bio greškom instaliran na samo jednu seriju Nokia 7 Plus telefona. Usled ovoga uređaj je pokušavao da pošalje podatke o aktivaciji uređaja na server druge kompanije. Ipak, ti podaci nikad nisu bili obrađeni i na osnovu njih nije bilo moguće identifikovati vlasnika uređaja. Greška je ispravljena sa zakrpom za februar 2019. godine, lokalizacijom klijenta kako je i trebalo da bude urađeno. Svi uređaji na kojima je greška uočena su već primili ovo ažuriranje i gotovo na svim je ažuriranje instalirano. Sakupljanje podataka o aktivaciji uređaja, prilikom njegovog prvog pokretanja je praksa svih proizvođača i služi isključivo za aktivaciju garancije na uređaj“, objavila je Nokia.

Da bi stvari do kraja bile jasne Nokia je objavila i detaljnu infografiku, na kojoj se vide činjenice o tome kako se neki podaci prikupljaju i iz kojih razloga. Ukoliko želite da saznate više o ovom događaju i proverite da li je i vaš telefon deo serije, koja je slala podatke u Kinu - evo linka za tako nešto.

Moramo priznati da je ovo izuzetan korak unapred kad su ovakve stvari u pitanju, jer nijedan proizvođač dosad nije na ovaj način pristupio informisanju svojih korisnika o problemu, koji su korisnici ne svojom voljom pretrpeli. Nije da sličnih situacija dosad nije bilo sa drugim proizvođačima, moramo biti pravični.

Nokia je pogrešila, ali je učinila sve da grešku ispravi. Da li je to dovoljno? Vreme će pokazati, kao i uvek!

Čekamo vaše komentare ispod vesti i na Facebook, Twitter i Instagram mreži.

Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.

Najnovije

Uređaji

Testovi

…

Komentari 0

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA