Nov način plaćanja u Srbiji (FOTO, VIDEO) | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Uređaji

Nov način plaćanja u Srbiji (FOTO, VIDEO)

Izvor mondo.rs
Izvor mondo.rs

Kao jedna od vodećih zemalja u regionu, što se prihvatanja novih i mobilnih tehnologija tiče, Srbija će dobiti novi servis za plaćanje - Masterpass.

Izvor: Promo/MasterCard

Kompanija MasterCard u Budimpešti je organizovala Innovation Forum 2016, na kojem se okupilo oko 500 uticajnih ljudi iz različitih oblasti finansija, bankarske industrije, IT-ja i mobilne telefonije. Zajednički, pokušali su da predvide razvoj mobilnih tehnologija u domenu onlajn bankarstva i plaćanja, koje će obeležiti narednih pet godina, ali i predstave šta je to što je do sada urađeno na ovim poljima i kako korisnici reaguju na ono što im je trenutno dostupno . Ipak, pre nego što je ponuđen odgovor na sva ova pitanja prezentovani su rezultati istraživanja u kojem je učestvovalo 23.000 ljudi iz više od 20 zemalja, među njima i Srbija.

Putem video linka na Forum se uključio i Stiven Hoking, koji je ohrabrio ovaj i svaki drugi pokušaj inoviranja koji će olakšati život korisnika i ostaviti im više vremena za njima važnije stvari - porodicu, rad na sebi i druženje. Deo kratkog govora, koji je Hoking održao na MasterCard Forumu pogledajte u videu u nastavku.

#StephenHawking talks what is #Innovation... #MasterCard forum u #Budapest. #MasterCardInnovates

A video posted by MONDO MobIT (@mondo_mobit) on

Istraživanje Uticaj inovacija kompanije Mastercard otkriva da 60 odsto potrošača u Centralnoj i Istočnoj Evropi već koristi aplikacije za digitalna plaćanja, a da ogromna većina ispitanika (80 odsto) posmatra svoje mobilne uređaje - tablete i telefone - kao željenu alternativu platnim karticama.

Ovim istraživanjem je obuhvaćeno 10 različitih zemalja Centralne i Istočne Evrope i ono pokazuje da je opšti stav prema digitalizaciji nešto pozitivniji u ovom regionu nego u Zapadnoj Evropi. Većina potrošača (preko 70 odsto) su zadovoljni digitalizacijom i imaju bolje mišljenje o uticaju inovacija na društvo od ispitanika u Zapadnoj Evropi. Ispitanici u Srbiji su pokazali visok stepen entuzijazma u pogledu digitalnih tehnologija - 89 odsto njih očekuje da će digitalne usluge igrati sve važniju ulogu u svakodnevnom životu, a 63 odsto navodi da inovacije ima pozitivan uticaj na društvo.

Masterpass "stavlja" novac tj. tradicionalne načine plaćanja u telefon korisnika, koristeći digitalne servise i omogućavajući brzo, lako i sigurno plaćanje. Ovaj servis primenjivaće se u Srbiji do kraja 2016. godine i biće razvijan i proširivan novim opcijama. Koristeći Masterpass korisnici neće morati sa sobom da nose novčanik ili kartice, jer će oni biti s njima, u telefonu - uvek i svuda.

MONDO MobIT

Kompanija Mastercard je već pokrenula niz uspešnih projekata u celoj Centralnoj i Istočnoj Evropi kako bi se postavile osnove za nove platforme za mobilno plaćanje. Sada smo došli do tačke u kojoj ne samo da su celokupni platni sistemi, već i sami potrošači spremni za početak nove ere digitalnih plaćanja", rekao je Brajan Moris, direktor sektora za inovativna plaćanja za CEE region u kompaniji Mastercard.

Kao što je to slučaj u celom svetu, i potrošači u Centralnoj i Istočnoj Evropi kao da su zalepljeni za svoje pametne telefone. Prosečno vreme provedeno u korišćenju pametnog telefona tokom radnog dana je 4,1 sat, pokazalo je istraživanje Uticaj inovacija. U zapadnoj Evropi, prosek je samo 3,3 sata. Bugarski ispitanici, međutim, priznali su da u proseku na svojim uređajima provode više od 5 sati! Kada je reč o Srbiji, pametni telefon je najčešće korišćen uređaj, što je navelo 91 odsto ispitanika ispitanika, a prosečno korišćenje iznosi 5 sati dnevno. Istraživanje je, takođe ispitivalo koji uređaj građani vide kao osnovni uređaj za korišćenje, a rezultati pokazuju da 56 odsto ispitanika uglavnom koristi svoje pametne telefone, 22 odsto koristi kompjutere, 19 odsto koristi laptop i dva odsto tablete.

Pogledajte rezultate istraživanja u infografici:

Osim standardnih internet funkcijama kao što je imejl, skoro 90 odsto ispitanika u Centralnoj i Istočnoj Evropi koristi pretraživanje interneta, a aplikacije za društvene medije, četovanje i onlajn kupovina su najpopularnije digitalnih usluga. U Srbiji, situacija je slična - 97 odsto ispitanika svakodnevno pretražuje internet, 92 odsto šalje imejlove, 88 koristi društvene mreže, 87 četuje onlajn, a 81 odsto ispitanika proverava vremensku prognozu.

Oko 80 odsto potrošača iz Centralne i Istočne Evrope kažu da postoji dovoljno inovacija u segmentu društvenih mreža, međunarodnih putovanja, kupovine i finansijskih usluga, ali bi želeli vida vide više digitalnih inovacija u zdravstvu, javnom obrazovanju i javnom prevozu. Srbi gledaju na putovanja, hotelijerstvo i ugostiteljstvo kao područja gde postoji dovoljno digitalnih usluga - što je reklo 69, odnosno 67 odsto ispitanika, a s druge strane, želeli bi da vide više inovacija u segmentu javnog obrazovanja (62 odsto), javnog prevoza (54 odsto), drugog prevoza i zdravstva (po 37 odsto).

Iako su entuzijastični po pitanju inovacija, ispitanici u regionu kažu da je sigurnost bankovnog računa na vrhu liste prioriteta, posebno kada je reč o plaćanjima. Zaštita ličnih podataka je svuda na drugom mestu. Najpoželjnija metoda za autentifikaciju uveliko varira od zemlje do zemlje. Na primer, u Srbiji, Bugarskoj, Mađarskoj, a pogotovo u Rumuniji, ispitanici imaju više poverenja u biometrijsku autentifikaciju i otisak prsta, nego što imaju u PIN koji smatraju nesigurnim.

Zemlje Centralne i Istočne Evrope predvode u inovacijama. Već smo implementirali Masterpass na šest tržišta, tačnije u Češkoj, Mađarskoj, Izraelu, Poljskoj, Rumuniji i Slovačkoj, a uskoro ćemo to uraditi i u Austriji, Bugarskoj, Hrvatskoj, Srbiji i Sloveniji. Potrošači širom Centralne i Istočne Evrope pokazuju vrlo pozitivan stav prema digitalizaciji. Na nekim tržišta postoji veoma visok procenat potrošača koji su otvoreni za inovacije i koriste napredne tehnologije, što će nadamo se, postaviti osnove i za druge zemlje u regionu“, rekao je Džordž Sajmon, predsednik CEE divizije.

Čekamo vaše komentare ispod vesti i na Facebooku,Twitteru i Instagramu.

Pratite #InnovationForum od #MasterCard sa nama, u #Srbija stiže novi način plaćanja! #MasterCardInnovates

A video posted by MONDO MobIT (@mondo_mobit) on

Budite bolje informisani od drugih, PREUZMITE MONDO MOBILNU APLIKACIJU.

Komentari 0

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Najnovije

Uređaji

Testovi