TESTIRALI SMO ASUS ROG ALLY (Z1 EXTREME): Gejming u pokretu nikada nije izgledao ovako dobro | Smartlife RS

TESTIRALI SMO ASUS ROG ALLY (Z1 EXTREME): Gejming u pokretu nikada nije izgledao ovako dobro

Autor Ilija Baošić

Želite da igrate najbolje naslove današnjice bilo kad i bilo gde? Možda je ROG Ally konzola baš ono što vam treba.

ASUS ROG Ally Z1 Extreme Izvor: SmartLife / Ilija Baošić

ASUS ga je najavio još krajem aprila, a na našem testu se sada konačno našao ROG Ally. U pitanju je prenosiva konzola koja je u svom srcu punokrvni Windows računar i koja svojim korisnicima želi da ponudi igranje najboljih igara današnjice bilo gde i bilo kada.

Istorija prenosivih gejming konzola duga je više od 40 godina. U tom periodu smo videli brojne uređaje različitih oblika, a kulminacija se desila 2017. godine, kada je lansiran Nintendo Switch. Malo ko je mogao pretpostaviti kakvu će popularnost doživeti ova sprava, ali pored toga što je njen uspeh direktan pokazatelj da ljudi žele gejming u pokretu, takođe je bio katalizator za stvaranje potpuno nove kategorije uređaja.

Proizvođači konzola nisu bili spremni da izađu na megdan Nintendo-u, ali proizvođači računara jesu. U prethodnih nekoliko godina smo videli brojne pokušaje različitih kompanija koje su želele da ugrabe deo ovog kolača, a najpopularniji je svakako bio Steam Deck. Međutim, sada je na redu da ASUS pokaže šta ima da ponudi gejmerima, a po svojim specifikacijama, ROG Ally se nameće kao ozbiljan konkurent uređaju kompanije Valve - ne samo po sirovoj snazi, već i po svim drugim aspektima.

Šta je to što ROG Ally može da ponudi kupcima, kako se pokazao na našem testu i koji su naši utisci nakon vremena provedenog sa njim - samo su neka od pitanja na koja ćemo odgovor dati u nastavku. Zato, hajde da počnemo.

ROG Ally DIZAJN

• Dimenzije: 28,0 x 11,1 x 3,24 cm (2,12)
  • Težina: 608 g
  • Materijali: Plastika, staklo
  • Zaštita: Gorilla Glass Victus staklo
  • Zvučnici: Stereo (Dolby Atmos, Hi-Res)
 ASUS ROG Ally izgled Izvor: SmartLife / Ilija Baošić

ROG uređaji su poznati po svojoj gejmerskoj estetici, a za ROG Ally nije potrebno raditi DNK test. Kućište ASUS-ove prenosive konzole izrađeno je od kvalitetne bele plastike, prepune detalja, uglova i nagiba, koja jasno daje do znanja čemu je namenjena.

Ipak, ne dajte da vas izgled zavara. U pitanju je dobro osmišljen oblik koji udobno leži u ruci, što je od ključnog značaja za udobno iskustvo gejminga - pogotovo tokom dužeg vremenskog perioda. Zapravo, na poleđini se nalaze ergonomski oblikovane drške koje služe upravo toj svrsi, kao i dodatni tasteri koji se mogu podešavati po želji. Naravno, kompanija nije propustila da ubaci i malo "šmeka", pa se pored otvora sistema hlađenja u obliku ROG logoa, na zadnjoj strani takođe nalazi traka koja menja boje u zavisnosti od ugla gledanja.

Otvore sistema za hlađenje smo pronašli i na vrhu uređaja, gde se nalaze po dva tastera i okidača kontrolera, 3,5-milimetarski konektor za slušalice i mikrofon, "klackalica" za kontrolisanje jačine zvuka, POWER dugme koje u sebi poseduje prilično dobar skener otiska prsta i otvor čitača microSD kartica. Tu je i kombinovani ROG XGM interfejs za povezivanje eksterne grafičke karte, u okviru kog se nalazi USB-C port preko kog se uređaj puni, ali koji takođe služi za transfer podataka (USB 3.2) i kao video izlaz (DisplayPort 1.4).

Naravno, prednja strana je mesto na kojem se većina akcije dešava. Tu su ekran i zvučnici, kao i tasteri i džojstici kontrolera raspoređeni na obe strane uređaja. Ukoliko ste ikada koristili Xbox kontroler, raspored će vam biti veoma poznat - levi analog je postavljen iznad D-Pad kontrola, a tasteri su obeleženi slovima A,B,X,Y. Pored "Menu" i "View" tastera, mnogima poznatijim kao "Start" i "Select", ROG Ally donosi dodatna dva, tik ispod njih, ali njima ćemo se posebno baviti kasnije. Dodatno, oba analoga su uokvirena RGB prstenima - nismo očekivali ništa manje.

Po našem mišljenju, ASUS je na polju kontrolera odradio fantastičan posao. Analozi su vrlo precizni, D-Pad kontrole su veoma dobre za igranje starijih naslova pomoću emulatora, a tasteri su veoma taktilni, sa dovoljno hoda i osetljivosti za pravo uživanje u omiljenim igrama. Isto se može reći i za okidače, na koje zaista nemamo primedbu.

Kada su zvučnici u pitanju, njihova orijentacija je takva da "ispaljuju" zvuk direktno u korisnika, što je veliki plus. Prilično su glasni, pružaju puno detalja - čak i u niskim tonovima - a za pohvalu je i implementacija Dolby Atmos tehnologije. Naravno, ne mogu da zamene iskustvo punokrvnog zvučnog sistema ili dobrih slušalica, ali "kežual" gejmeri to sigurno neće zameriti.

Iako smo zadovoljni onim što dizajn ROG Ally konzole ima da ponudi, postoje i neke mane kojih želimo da se dotaknemo. Pre svega, voleli bismo da je ASUS implementirao dva USB-C porta. Ovo je odlika koju smo imali priliku da vidimo čak i na ROG Phone 7 Ultimate gejmerskom telefonu, pa nam nije jasno zašto dodatan konektor ne postoji i na dnu uređaja, koje je ionako prazno.

Druga mana je nedostatak veb-kamere. Da li nam je neophodna? Nije, ali bilo bi lepo da je ASUS uključio unutar okvira ekrana. Mesta svakako ima.

O EKRANU ASUS ROG ALLY UREĐAJA PROČITAJTE VIŠE NA NAREDNOJ STRANI

…