Od danas možete stati na put nasrtljivim trgovcima: Evo kako da se upišete u Registar "NE ZOVI" | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Od danas možete stati na put nasrtljivim trgovcima: Evo kako da se upišete u Registar "NE ZOVI"

Autor Ilija Baošić

Registar "NE ZOVI" je pušten rad. Upišite se u njega ako ne želite da vas trgovci zovu ili šalju promotivne poruke.

 Kako se upisati u Registar NE ZOVI i kako proveriti Izvor: Shutterstock

RATEL je danas, 5. januara, pustio u rad Registar "NE ZOVI". U pitanju je jedinstvena baza podataka koja trgovcima stavlja do znanja koji korisnici ne žele da primaju pozive ili poruke u promotivne svrhe.

Pre pozivanja ili slanja promotivnih poruka, trgovci su u obavezi da provere da li je određeni telefonski broj upisan u Registar, odnosno da li se nalazi na spisku brojeva koje ne treba zvati. Ukoliko trgovac pozove ili pošalje poruku na takav broj, u prekršio je, a zakonom je određena i visina kazni - 50.000 dinara za pravno lice, 30.000 dinara za preduzetnike i 8.000 dinara za odgovorno lice u pravnom licu.

Kako se upisati u Registar "NE ZOVI"

 Upis u Registar NE ZOVI Izvor: Shutterstock

Ukoliko želite da se upišete u Registar "NE ZOVI", potrebno je da podnesete zahtev svom operatoru, a to možete učiniti za broj fiksnog i mobilnog telefona. Zahtev se može podneti lično, u poslovnicama operatora (obrazac pronađite OVDE), a ukoliko je to omogućeno - i putem sajta ili aplikacije operatora.

Pravo na podnošenje zahteva za upis u Registar "NE ZOVI" imaju isključivo vlasnici brojeva telefona, a u slučaju da ste korisnik pripejd usluge, neophodno je da prethodno budete registrovani.

Kako proveriti da li je broj upisan u Registar "NE ZOVI"

 Registar NE ZOVI provera broja Izvor: NE ZOVI

Nakon podnetog zahteva, promene koje operator unese u Registar su vidljive prvog narednog dana, a to možete proveriti putem www.nezovi.rs sajta.

Ukoliko je vaš broj upisan u Registar, a vi primite neželjeni poziv ili poruku, prigovor možete podneti Ministarstvu unutrašnje i spoljne trgovine.

Pravilnik o registru potrošača koji ne žele primati pozive i/ili poruke u okviru promocije i/ili prodaje telefonom možete pročitati na OVOM LINKU.

IZVOR: RATEL

Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.

Najnovije

Uređaji

Testovi

…

Komentari 4

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

‚Pera Detlić

Ovi iz Ratela su kao mala deca, da li namerno ili ciljano? Čuj, da im dam generalije sa JMBG a oni će posle da trguju sa podacima. JMBG se daje samo u policiji-nigde više. Ima mnogo jednostavniji metod. Imam identifikaciju i na fiksnom telefonu i jednostavno ignorišem pozive nepoznatih brojeva. Kada im se više puta niko ne javi, odustaju sami.

Necu zvaku hocu kusur

Ovo podnosenje zahteva kao ono za ukidanje rts pretplate na lokaciji na kojoj niko me zivi, ukratko ne radi namerno.

C

Zar nije lakše da se po "defaultu" zabrani , a ko želi da čeka u redovima da se prijavi da želi da dobija pozive?