Porast aktivnosti na mreži i korišćenja čet aplikacija tokom prazničnog perioda sa sobom nosi i slanje velike količine različitog spama, sa kojim treba znati kako se izboriti
U vreme praznika, kojima nedelje pred nama obiliuju, mnogo je više čestitki koje šaljemo putem aplikacija za dopisivanje. A veliki porast aktivnosti na mreži sa sobom donosi i slanje različitog spama. Svesni razvoja novih mehanizama slanja spama, u Viberu ostaju posvećeni držanju nepoželjne i nebezbedne komunikacije van svoje platforme.
Pored već postojećih bezbednosnih funkcija kao što je podrazumevana enkripcija "sa-kraja-na-kraj" (end-to-end encryption), zatim nestajuće poruke, uređivanje i brisanje poruka, skrivene prepiske... Viber donosi vodič o najčešćim zamkama prijema spam sadržaja i načinu za deblokadu korisničkog naloga ukoliko ga Viber anti-spam funkcija eventualno pogrešno detektuje.
1. Lančane poruke
Lančane poruke često dovode do toga da korisnici nesvesno postanu "provodnici" prevara i bezbednosnih rizika. Ove poruke često traže od korisnika da ih ponovo podele sa svojom listom kontakata, što može dovesti do štetnih posledica. Od lažnih zahteva za nagradu do pretećih blokada naloga, lančane poruke predstavljaju rizik. Prepoznajući ovo, ključno je da budete na oprezu i izbegavate interakciju ili prosleđivanje ovih poruka.
2. Poruke ili pozivi koji nude zaradu
U periodu kada praznične kupovine dostižu svoj vrhunac, pošiljaoci spam sadržaja koriste prednosti promotivnih ponuda. Primanje neželjenih poruka ili poziva od kompanija ili brendova koje niste autorizovali da vas kontaktiraju bi takođe trebalo da vam probudi sumnju u regularnost. Oni bi mogli da promovišu lažne ponude ili proizvode, nalik spamu. Kada ste u nedoumici, uvek proverite identitet pošiljaoca i nikada nemojte kliktati na linkove sa neproverenim kontaktima. Budite oprezni sa takvim porukama, kao i sa neobičnim pozivima koji nisu u skladu sa standardnom upotrebom.
Izvor: MONDO / Rakuten Viber3. Budite bezbedni: Saveti i taktika
Ako dobijete neželjenu poruku na Viberu, uzdržite se od kliktanja na linkove ili prosleđivanja poruke. Umesto toga – prijavite spamera, pošaljite njegov broj podršci i time blokirajte pošiljaoca. Ovo će aktivno doprineti da Viber bude rasterećen od spama. Poboljšajte svoju zaštitu tako što ćete podeliti sa Viberom poruke od nepoznatih kontakata u potrazi za potencijalnim spamom kako bi bile blokirane.
4. ID pozivaoca u borbi protiv spama
Najnovija funkcija Vibera – ID pozivaoca omogućava korisnicima da jasno identifikuju ko ih zove. Mogućnost da se vidi ime pozivaoca korisnicima pruža priliku da odluče da li da odgovore na poziv, ignorišu ga ili preduzmu druge radnje. Ova funkcija trenutno je dostupna za Android korisnike koji koriste verziju 21.1 i noviju, i može se aktivirati u okviru opcije "Pozivi i poruke" pod menijem "Podešavanja aplikacije".
5. Bezbedna komunikacija sa velikim brojem korisnika
Za firme i organizacije koje žele bezbedno da komuniciraju sa brojnom publikom na Viberu tu je usluga "Viber za biznis", koju trenutno koristi preko 20.000 globalnih brendova i nudi rešenja za različite potrebe – uključujući nov izvor informacija, poboljšanje prodajnih aktivnosti i održavanje lojalnosti kupaca.
BONUS VIDEO:
Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.