Dani prolaze, strpljivo čekate paket koji ste naručili i platili, a njega i dalje nema - evo šta kaže zakon | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Dani prolaze, strpljivo čekate paket koji ste naručili i platili, a njega i dalje nema - evo šta kaže zakon

Autor Ilija Baošić

Ne stiže vam proizvod koji ste naručili i platili? Evo kada je vreme da tražite pare nazad.

 Paket ne stiže Izvor: Shutterstock

Praznici su vreme kada  i trošimo više. Kako za druge, tako i za sebe. Prodavci se trude da u ovom periodu izdrže navalu kupaca, ali ako dođe to nepredviđenih situacija, najčešće su potrošači ti koji trpe posledice.

Ipak, bez obzira na probleme sa kojima se prodavci mogu suočavati, to ih ne isključuju iz zakonskih obaveza koje imaju prema potrošačima.

Ukoliko želite, na primer, da kupite televizor, bilo bi idealno kada biste prilikom odlaska u kupovinu sami preuzeli uređaj. Ipak, to nekad jednostavno nije moguće. Recimo da ste pogledali razne sajtove, našli cenu koja vam odgovara, pozvali ste prodavnicu ili lično otišli, a prodavac vam je saopštio da taj proizvod nije na stanju, ali da se može naručiti od dobavljača - na šta ste pristali, a svoj novi TV platili.

 LG SIGNATURE OLED M 3.jpg Izvor: SmartLife / Ilija Baošić

Dani prolaze, vi strpljivo čekate, ali vam televizor i dalje ne stiže. Šta dalje?

Trgovci su obavezani članom 46. zakona o zaštiti potrošača da robu isporuče kupcu u roku od 30 dana, osim ako neki drugi rok nije ugovoren. Ukoliko ste se dogovorili da vam televizor stigne pre ili posle zakonskog roka, morali ste da zatražite dokument na kome stoji tačan rok isporuke robe, jer u suprotnom je rok taj koji zakon propisuje.

U slučaju prekoračenja roka isporuke, što ugovorenog, što zakonskog, ugovor između vas i prodavca se raskida. Ukoliko želite, možete prodavcu obezbediti dodatan rok, ali niste u obavezi.

Možda će vas zanimati

U praksi je neophodno da pismeno obavestite prodavca da raskidate ugovor i zatražite novac nazad, a prodavac je dužan da u roku od tri dana od raskida ugovora vrati novac koji ste platili - u našem primeru, za televizor.

Nije tako redak slučaj da prodavac odbija da vrati novac. Ukoliko je zakonski rok od tri dana za povrat novca istekao, preostaje vam da uputite prijavu Tržišnoj inspekciji.

Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.

Najnovije

Uređaji

Testovi

…

Komentari 0

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA