Ne stiže vam proizvod koji ste naručili i platili? Evo kada je vreme da tražite pare nazad.
Praznici su vreme kada i trošimo više. Kako za druge, tako i za sebe. Prodavci se trude da u ovom periodu izdrže navalu kupaca, ali ako dođe to nepredviđenih situacija, najčešće su potrošači ti koji trpe posledice.
Ipak, bez obzira na probleme sa kojima se prodavci mogu suočavati, to ih ne isključuju iz zakonskih obaveza koje imaju prema potrošačima.
Ukoliko želite, na primer, da kupite televizor, bilo bi idealno kada biste prilikom odlaska u kupovinu sami preuzeli uređaj. Ipak, to nekad jednostavno nije moguće. Recimo da ste pogledali razne sajtove, našli cenu koja vam odgovara, pozvali ste prodavnicu ili lično otišli, a prodavac vam je saopštio da taj proizvod nije na stanju, ali da se može naručiti od dobavljača - na šta ste pristali, a svoj novi TV platili.
Izvor: SmartLife / Ilija BaošićDani prolaze, vi strpljivo čekate, ali vam televizor i dalje ne stiže. Šta dalje?
Trgovci su obavezani članom 46. zakona o zaštiti potrošača da robu isporuče kupcu u roku od 30 dana, osim ako neki drugi rok nije ugovoren. Ukoliko ste se dogovorili da vam televizor stigne pre ili posle zakonskog roka, morali ste da zatražite dokument na kome stoji tačan rok isporuke robe, jer u suprotnom je rok taj koji zakon propisuje.
U slučaju prekoračenja roka isporuke, što ugovorenog, što zakonskog, ugovor između vas i prodavca se raskida. Ukoliko želite, možete prodavcu obezbediti dodatan rok, ali niste u obavezi.
U praksi je neophodno da pismeno obavestite prodavca da raskidate ugovor i zatražite novac nazad, a prodavac je dužan da u roku od tri dana od raskida ugovora vrati novac koji ste platili - u našem primeru, za televizor.
Nije tako redak slučaj da prodavac odbija da vrati novac. Ukoliko je zakonski rok od tri dana za povrat novca istekao, preostaje vam da uputite prijavu Tržišnoj inspekciji.
Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.