Sveža krv

Matorci, pomerite se - Facebook ima nove prioritete

Facebook želi da budućnost platforme gradi na mladima i veštačkoj inteligenciji.

Izvor: Smartlife

Facebook i nakon 20 godina postojanja uživa ogromnu korisničku bazu. Međutim, ova platforma sigurno nije prva stvar koja vam padne na pamet kada razmišljate o stvarima koje su popularne među mlađim generacijama. Meta to vrlo dobro zna, a sada je zvanično potvrdila da svoj fokus okreće ka kasnim adolescentima (18-25 godina).

U objavi na zvaničnom sajtu, Tom Alison izneo je plan o budućnosti platforme i saopštio da novi pravac ne uključuje želje starije populacije. "Facebook je i dalje za sve, ali da bismo gradili za sledeću generaciju korisnika društvenih mreža, napravili smo značajne promene imajući u vidu kasne adolescente", kaže prvi čovek Facebook-a.

Ovo nije prvi put da Meta želi da vrati kasne adolescente na Facebook. Kompanija već godinama pokušava da pronađe način kako bi se izborila sa popularnošću TikTok-a, a Mark Cukerberg je 2021. izrazio želju da mladi postanu "zvezda Severnjača" u razvoju ove društvene mreže.

Facebook uveliko plovi novim kursom. Alison kaže da su preporuke za Reels i Feed poboljšane zahvaljujući veštačkoj inteligenciji, kao i da će "napredna tehnologija preporuka" pokretati više proizvoda tokom sledeće godine. Drugim rečima, očekujte da vidite sve manje objava svojih prijatelja, a sve više sadržaja koje algoritam smatra da su relevantni za vas.

Zanimljivo je da u Alisonovoj objavi nema reči o Metaverzumu, kojeg je Cukerberg nekada video kao budućnost, a zbog kojeg se matična kompanija danas zove Meta. Umesto toga, tekst se isključivo bavi privlačenjem mladih i oslanjanjem na nove mogućnosti AI tehnologija.

Iako Alison kaže da je Facebook zabeležio "pet kvartala zdravog rasta u korišćenju aplikacije od strane kasnih adolescenata u SAD i Kanadi", ostaje da se vidi koliko će napori kompanije Meta da vrati mlade zaista biti uspešni.