Anketa

Streaming servisi podižu cene, a ne govore srpski i ljudi su pred teškim izborom

Autor Marko Čavić

Šta vi mislite o streaming uslugama u Srbiji?

Izvor: SmartLife / Marko Čavić

Dok se sve više ljudi širom sveta i u Srbiji bori s inflacijom i značajnim povećanjem troškova sa svih strana, pokušavajući da smanje nepotrebnu potrošnju, Disney je svojim obožavaocima ponudio još jednu gorku pilulu za progutati.

Kompanija je objavila da će tokom 2022. godine podići cene usluga Disney+ i Hulu, a od srpskog jezika ni traga ni glasa, dok se povećanje cena može vrlo lako dogoditi i kod nas.

Ovaj potez dolazi kao deo šireg restrukturiranja opcija streaming usluga budući da Disney istovremeno pokreće opciju podržanu reklamama, koja će zadržati sadašnju cenu od 7,99 dolara (u Srbiji se ova nova opcija očekuje tokom 2023. godine).

Postojeća premijum pretplata bez reklama od decembra imaće cenu od 10,99 USD, odnosno evra, što je skoro 40 posto više od trenutne cene - prevedeno u dinare to će biti oko 1.290 dinara (trenutno je cena pretplate u Srbiji 7,99 evra tj. oko 940 dinara).

Odluka Disney kompanije da podigne streaming cene dolazi samo nekoliko meseci nakon što je tržišni lider Netflix napravio sličan korak. Netflix je ranije najavio drugo povećanje cena usluga za manje od dve godine, čime je cena njegovog standardnog paketa porasla na 15,49 USD mesečno (u našoj zemlji Full HD od početka emitovanja košta 9,99 evra i premijum 4K 11,99 evra).

Netflix pretplata u Srbiji nije menjana od 6. januara 2016. godine od kada su u ponudi profili za 7,99 evra, 9,99 evra i 11,99 evra

SmartLife

Najnovija povećanja cena dolaze u vrlo nezgodno vreme za sve potrošače koji se suočavaju s teškim izborima kad su u pitanju njihovi budžeti za zabavu (zbog čega se mnogi opet okreću pirateriji, što istraživanja i dokazuju). Prema podacima koje je Nielsen objavio ranije ove godine, gotovo 60 posto pretplatnika na streaming u SAD-u sad ima tri ili više video pretplata u isto vreme, što je luksuz koji neki od njih možda više ne mogu ili ne žele sebi da priušte.

Prema informacijama koje je objavio Statista Global Consumer Survey dve trećine odraslih Amerikanaca reklo je da bi smanjili pretplate kako bi uštedeli novac u vreme velike krize i još veće koja nas prema nekim najavama očekuje, a povećanje cena moglo bi učiniti svoj deo u prisiljavanju ljudi da to zaista i učine. Verujemo da je klima slična i kod nas, posebno na servisima koji ne govore srpski.

Sledeći grafikon pruža konačno i pregled cena i najavljenih novih povećanja pretplate u američkom okruženju streaming usluga, a nakon Amerike, Kanade, Japana i Australije cene budu podignute i u drugim regionima sveta, pa se plašimo da će stići i do nas.

Izvor: Statista

Takođe, sledeći talas promena koji nas očekuje je streaming sa reklamama, koji će biti ponuđen po istim premijum cenama sada, a biće i zabrana za deljenje profila što je sadašnja veoma česta praksa...

Šta vi mislite o ovoj temi?