Zanimljivi podaci poslednjeg istraživanja o tome ko je gde i koje društvene mreže su najpopularnije.
U sveopštom haosu koji stvara sve žešća borba društvenih mreža, omladina je ubedljivo najvažniji faktor uspeha.
Platforma koju ta demografija proglasi za "ono kao, kul" može da računa ne samo na profit u dogledno vreme, nego i na opstanak na tržištu.
Tako je svojevremeno MySpace mreži presudio Facebook, ali kako sad stvari stoje izgleda da za par godina ovu društvenu mrežu čeka slična sudbina, što je prepoznao i vrhovni vođa Meta kompanije, koji već godinu i kusur sve glasnije poziva kompaniju da se koncentriše najviše na mladu grupu korisnika.
Povod za ovakvu ocenu pružio je Pew Research Center iz Vašingtona, nakon istraživanja o online navikama koje je sproveo na uzorku od 1.316 dečaka i devojčica starosti između 13 i 17 godina. Da li su dobijene brojke validne i za naše prostore? Verovatno ne u procenat, ali u principu nema razloga da ne budu, jer se potrebe i prirodni nagoni mladih u tom dobu ne razlikuju previše, a publika širom sveta se klanja onome ko je najpopularniji.
Osim toga, aktuelni trendovi iz Severne Amerike su mahom dobar pokazatelj onoga što bi u skorijoj budućnosti zavladalo i u ostatku sveta.
Rezultati kažu da je, sa 95% udela (od čega 19% potvrđuje da konstantno "visi" na njemu),YouTube neprikosnoven po popularnosti. Iako se formalno ne radi o društvenoj mreži, Google-ova video platforma odavno je u to prerasla. Bez naročitog iznenađenja, TikTok je na drugom mestu, na kome je 67 procenata (16% konstantno) ovog uzorka. Treća pozicija, ujedno i uteha za Metu, pripada Instagram mreži sa 62 procenta, ali je ta pozicija poljuljana zbog nedavnih pritisaka same Instagram platforme da korisnici promene navike u objavljivanju slika i videa, što se nije dopalo najvećem broju korisnika.
Snapchat je i dalje megapopularan, iako su neki pomislili da nije tako i koristi ga čak 59% ispitane populacije.
A gde nam je Facebook - daaaalekooo iza Snapchat-a, sa vrlo tragična 32 procenta. Koliko se vremena menjaju govori njegov skor iz 2015. godine, kada je brojka bila daleko veća, čak 71%! Trebalo bi nas sve podsetiti i na to da je ovo naročito bolno po Meta kompaniju, jer je naplata reklama najprofitabilnija na području Severne Amerike.
Razumemo što je Mark Cukerberg zabrinut, ali je druga priča da li nam je žao zbog toga :)