Dokle više?

ZBOG ČEGA NETFLIX STALNO DIŽE SVOJE CENE: Svi razlozi zbog kojih će se ovaj trend nastaviti

Svake godine cena striming servisa postaje sve više, a poslednje povećanje u nizu je januarski porast cena Netflix pretplate.

Netflix katalog
Izvor: SmartLife / Netflix / Printscreen

Iako talas povećanja cena za sad cilja samo Severnu Ameriku, očekujemo da će se nivelacija sprovesti i na ostatak sveta koliko već u februaru. Povećanje od 11% je treće od 2019. godine kada su cene bile znatno jeftinije - 7,99/9,99/11,99 USD za tri paketa respektivno na 9,99/15,49/19,99 USD koliko koštaju danas.

Skuplji od konkurencije

Kako je srednji paket najpopularniji, sa cenom od 15,5 USD, Netflix je skuplji od HBO Max, pa čak i Disney Bundle, koji uključuje ESPN i Hulu (u zemljama u kojima je dostupan, a koje nisu Srbija). I to sve, ukoliko vam je 1080p dovoljan. Ako hoćete 4K sadržaj, spremite da još malo otvorite novčanik. Dodajte na to cenu kablovske televizije i interneta i prosečno domaćinstvo ima fiksni mesečni izdatak koji fino prelazi pedesetak evra mesečno u Srbiji. Složićete se da to nikako nije zanemarljiv trošak.

Nove cene, iako nikada drastično veće sa svakim poskupljenjem, počinju da utiču na novčanike, tako da to postaje vidljivo, posebno kada je Netflix u pitanju. Sa druge strane čini se da Netflix nikada nije imao manje hitova, a da pretplata i dalje raste.

Netflix opravdava rast cena rastom biblioteke sadržaja, a da bi ostali konkurentni, moraju da povećaju broj pretplatnika ili cenu usluge. Pogodili ste – broj pretplatnika ne raste u onoj meri u kojoj su očekivali. Bez drastičnih povećanja cene, Netflix se odlučio sa malim, inkrementalnim skokovima, kako ne bi izazvali gnev svojih korisnika, ali i dalje se čini da hodaju po veoma tankoj žici.

Zbog čega Netflix podiže cenu pretplate

Stvar je jednostavna – ogromna količina novca koje Netflix generiše upumpava se u nove filmove i serije. Predviđa se da će striming servisi u 2022. godini prebaciti 230 milijardi investicija u filmove i serije, što već sad zvuči suludo. Sa druge strane, Netflix je treći investitor u video sadržaj, a ispred su samo Disney i Comcast, čiji dobar deo investicija ide u skupa prava za prenose sportskih dešavanja.

Možda će vas zanimati

Sa kamionima para koji idu u kreiranje originalnog sadržaja, striming servisi planiraju da zadrže postojeće i privuku nove korisnike. Netflix to radi širenjem žanrova i kategorija, tako da svako može da pronađe sadržaj za sebe, investirajući u najrazličitije programe, posebno animirane u poslednje vreme, trudeći se da opravdaju mesečnu pretplatu.

Netflix cene Srbija
Izvor: SmartLife / Netflix / Printscreen

Na taj način Netflix se trudi da pokrije prohteve, želje, čestitke i pozdrave celog domaćinstva, tako da u svakom trenutku svako ima da pronađe odgovarajući sadržaj. Uostalom, cifre idu njima u korist, jer ih je ta strategija dovela do više od 200 miliona pretplatnika, sa koliko trenutno raspolaže ova platforma.

Ne cvetaju ni njima ruže

Pored investicija u sadržaj, postoji još jedan razlog zbog kojeg je Netflix morao da podigne cene. Čak i sa svojih 200 miliona aktivnih pretplatnika, broj novih pretplatnika nije u skladu sa očekivanjima. Broj novih korisnika je u stalnom rastu, ali broj korisnika po kvartalima je pao ispod predviđanja kompanije, a osnova budućih investicija su predviđanja.

Da bi se to nadomestilo, i da bi se održale investicije u novi sadržaj, koje se nikako ne smanjuju, Netflix je morao da pribegne porastu cena. Ne treba zaboraviti ni konkurente kao što su HBO Max, Amazon Prime i Disney Plus koji svakog dana postaju sve veći, sa kojima Netflix mora da vodi posebnu borbu za ekskluzivitet.

Dodajte na sve to da poslovanje kompanije Netflix u velikoj meri zavisi od investitora, koji ulažu velike količine novca, da bi zaradili još veće količine novca, i da Netflix mora da osigura da i oni budu zadovoljni svojim zaradama, koje se nisu pokazale toliko dobrim u poslednjih godinu i po dana.

The Witcher Season 2 Trailer VIDEO
Izvor: Netflix

Deljene pretplate

Još jedan od razloga (koji se baš gomilaju, zar ne?) jeste i činjenica da se Netflix "bori" protiv deljenih pretplata, ali ne u velikoj meri. Iskreno, bilo bi skandalozno kada bi nam Netflix onemogućio da koristimo pretplate koje plaćaju naši roditelji, ili još bolje bivši momci i devojke.

Predstavnici kompanije Netflix su svesni da im se ne isplati da se bore sa korisnicima po ovom pitanju, i da sva istraživanja pokazuju da će ih manje boleti da podignu pretplatu nego da krenu u krstaški rat protiv deljenja pretplata. Prosto, i oni te troškove zaračunaju u povećanje pretplate i donekle naprave balans kada su zarade u pitanju.

Prosto, Netflix mora da obezbedi stalni priliv novca da bi investirao u nove sadržaje, širio portfolio, zadovoljio investitore, borio se sa konkurencijom i piraterijom, podigao kvalitet sadržaja i balansirao probleme poput deljenih naloga.

Mala povećanja cene svakih godinu i po dana ne bole korisnike toliko da će da prestanu da plaćaju svoj omiljeni striming servis, a kompaniji omogućavaju likvidnost i planirano poslovanje. Sa druge strane nepopularne stvari poput ukidanja besplatnih 30 dana, koje od oktobra 2021. važi u Srbiji jedan je od načina da se utiče na porast pretplatnika. Ako pitate nas, bolje i tako nego da uvedu reklame.

Da li ste zadovoljni?

Sve dok korisnici smatraju da je Netflix dobra vrednost po ceni po kojoj se prodaje, mala povećanja cene neće uticati na smanjenje korisnika, i toga su i oni svesni. Ovo je posebno bitno za korisnike koji su se na Netflix navikli i koji ga koriste godinama unazad, i koji će zarad udobnosti plaćati mnogo više, samo da ne moraju da menjaju svoje navike.

Sa druge strane Netflix mora da održi nivo izuzetnog kvaliteta sadržaja za svoje korisnike, makar i kroz mala povećanja cene s vremena na vreme.

Šta će biti sutra?

Kako će se Netflix u budućnosti boriti sa konkurencijom i kako će nastojati da održi sadašnje i pridobije nove korisnike, ostaje nam da vidimo. Da li će proširiti svoj sadržaj na sportska dešavanja ili rizikovati sa novim režiserima koji mogu biti fantastični, ali i potpuni promašaji, ili će nastaviti da guraju novac u igre ostaje da vidimo.

Ono što je sigurno je da bez ozbiljnih inovacija Netflix ide u probleme, jer trenutni rast nije dovoljan za apetite investitora i novih sadržaja. Zato se bolje navikavajte da ćete svakih godinu, godinu i po dana da plaćate evro ili dva više za pretplatu, a Netflix će to da koristi najviše zbog toga jer im se može.

Tagovi