Novi model monetizacije Instagram platforme već je dostupan u SAD i još nekim teritorijama.
Meta kompanija, koja se nekada zvala Facebook, već je u SAD i Kanadi omogućila pretplatu za pojedine opcije kroz Instagram aplikaciju, a sad je na redu novi model monetizacije.
Kroz poseban sistem kreatori sadržaja putem klasičnih objava, Story objava i Reels objava imaće mogućnost da dodatno zarade pomoću modela pretplate.
Probna platforma lansirana je 1. novembra na pomenutim tržištima i obuhvata pretplatne modele od jednog do pet dolara u zavisnosti od tzv. in-app purchase opcije.
Ove promene su primetili i drugi izvori iz industrije, ne samo TechCrunch koji ih je prvi opisao, tako da izgleda da je samo pitanje vremena kada će ih Instagram učiniti dostupnim korisnicima. Međutim, društvenoj mreži će možda trebati neko vreme da testira nove pretplate, zbog čega da bi one mogle prvo da budu dostupne tek manjoj grupi kreatora sadržaja pre nego što budu predstavljene globalno svima.
Korisnici tj. pratioci profila na Instagram mreži koji kupe pretplatu imaće pristup ekskluzivnim pričama koje će inače biti zaključane za sve ostale korisnike. Takođe, dobiće specijalnu člansku značku i pristup ekskluzivnim video snimcima uživo, ali će tip, broj i druge osobenosti sadržaja u pretplati zavisiti od kreatora do kreatora.
Slikanje sadržaja putem pravljenja slika ekrana neće biti moguće, kao ni snimanje.
Instagram pretplate biće prvo dostupne za iPhone, a onda će biti omogućene i za druge platforme, uključujući računare, na kojima je tek nedavno omogućeno kreiranje i objava sadržaja bez potrebe za mobilnim telefonom.