Novi Digital 2021 aprilski globalni Statshot izveštaj koji objavljuju Hootsuite i We Are Social otkriva da više od 60% stanovnika Zemlje sada koristi Internet, i da velika većina njih ima društvene mreže.
Za godinu dana broj Internet korisnika je porastao za neverovatnih 300 miliona i stigao do 4,7 milijardi ljudi na početku aprila meseca 2021. Od ukupnih 7,85 milijardi ljudi na svetu, to je oko 60% globalne populacije. Interesantno je i da od 4,7 milijardi ljudi na Internetu, čak 4,33 milijarde poseduju društvene mreže, i da je u poslednjih godinu dana zabeležen rast od neverovatnih pola milijarde novih korisnika.
Kada je u pitanju broj jedinstvenih korisnika mobilnih telefona, izveštaj navodi 5,27 milijardi korisnika širom sveta.
Danas više od dve trećine populacije poseduje mobilni telefon
60% populacije koristi Internet
Sa godišnjim rastom od 7,6%, odnosno 332 miliona novih korisnika 6 od 10 ljudi Zemlje koristi Internet. S obzirom na pandemiju, istraživanje brojke uzima sa rezervom, jer COVID-19 ograničava istraživanje korisnika interneta, pa se pretpostavlja da su cifre veće od ovih koje su predstavljene.
Interesantan je trend rasta društvenih mreža, koje rastu brže nego korisnici interneta u istom vremenskom periodu, ali je ovaj trend uslovljen metrikom, koja je znatno jednostavnija za društvene mreže. Naime, dok istraživanje korisnika Interneta zahteva intervjue licem u lice, društvene mreže vrlo jednostavno mogu da isporuče vrlo precizne brojke o njihovim korisnicima.
U poslednjih godinu dana zabeležen je rast od neverovatnih pola milijarde novih korisnika društvenih mreža
Društvene mreže pomažu širenju Interneta
Da li je broj rasta korisnika društvenih mreža zaista veći od broja Internet korisnika, nije toliko bitno koliko činjenica da su društvene mreže i dalje vodeći razlog širenja Interneta i njegovo usvajanje. Prema najnovijem GlobalWebIntex (GWI) istraživanju, čak 99% korisnika Interneta od 16 do 64 godina koriste društvene mreže ili aplikacije za dopisivanje koje koriste Internet.
S obzirom na rastući broj korisnika društvenih mreža, velika je šansa da su brojke novih korisnika Interneta veće od ovih koje izveštaj pokazuje. Ali, i po zvaničnim brojkama svet je svaki dan bogatiji za više od 900.000 novih Internet korisnika, odnosno preko 10 novih korisnika svake sekunde. Nasuprot njima, broj korisnika društvenih mreža raste za 1,4 miliona korisnika dnevno, odnosno 16 novih korisnika Facebook, Instagram, Twitter i drugih mreža svake sekunde.
Globalna disproporcija
Takođe, treba imati na umu da usvajanje Interneta nije isto na svim delovima sveta, te da 9 od 10 ljudi u Severnoj i Zapadnoj Evropi i Severnoj Americi koristi Internet, nasuprot više od 3 od 4 ljudi u Istočnoj Africi nije povezano na globalnu mrežu. Sličan trend je i u Jugoistočnoj Aziji, gde se nalazi najveći deo populacije na svetu koja nema pristup Internetu – više od milijardu ljudi, najviše u Indiji, Bangladešu i Pakistanu.
Interesantno je da, uprkos malom stepenu korisnika Interneta, Jugoistočna Azija i dalje ima više od duplo više korisnika Interneta nego cela Severna Amerika. Od ukupnih Internet korisnika, njih 6,3% je u SAD, u poređenju sa 13% globalne Internet populacije koja živi u Indiji, odnosno 21% iz Kine.
Većina korisnika posećuju društvene mreže da pronađu zabavan ili smešni sadržaj
WhatsApp je omiljena platforma za druženje na svetu
GWI u svom izveštaju naglašava da je jedno od pitanja u svojim istraživanjima bilo da identifikuju svoju omiljenu platformu za druženje. Interesantno je da više korisnika navodi WhatsApp kao omiljenu platformu pre ispred Facebook, Twitter, Instagram i Tik-tok platformi.
Više od 4 od 5 internet korisnika između 16 i 64 godina navodi da posećuju društvene mreže da pronađu zabavan ili smešni sadržaj. Većina korisnika je počela da koristi društvene mreže za konzumiranje zabavnog sadržaja pre nego za druženje i komunikaciju, što govori o promeni trendova, ali i korišćenju drugih aplikacija za poruke, kao što su WhatsApp i Telegram.
Facebook je i dalje mreža sa najviše aktivnih korisnika na svetu, ispred YouTube i WhatsApp sa preko 2,8 milijarde aktivnih korisnika.
Evolucija ponašanja u pretragama
Više od 7 od 10 korisnika Interneta sada posećuje istu društvenu mrežu ili alat kada traže informacije o stvarima koje žele da kupe, sa skoro 45% korisnika koji naglašavaju da ciljano posećuju društvene mreže kao što je Facebook.
Implementacija govornih komandi je takođe u porastu, sa čak 47% korisnika od 16 do 64 godina koji ih koriste na redovnoj bazi, sa velikim porastom u Indiji, gde te cifre dostižu čak 60% korisnika. Interesantno je da mlađi korisnici najviše doprinose ovom trendu, sa preko 50% korisnika mlađih od 35 godina koji koriste glasovne komande ili pretraživanje u poslednjih mesec dana. Očekivano, većina korisnika glasovne komande daje svojim pametnim telefonima.
Koje informacije od navedenih su vas najviše iznenadile, i sa kojima se vaše ponašanje i iskustva najmanje slažu?
Budite bolje informisani od drugih, PREUZMITE MONDO MOBILNU APLIKACIJU.