YouTube uvodi promene kako bi suzbio najezdu sadržaja generisanog pomoću veštačke inteligencije.

Kako se alati bazirani na veštačkoj inteligenciji sve više koriste, raste broj YouTube kanala koji izbacuju ogromne količine generisanog, ali kvalitetom sumnjivog sadržaja. Iako ovaj problem postoji već neko vreme, čini se da YouTube sprema potez koji bi mogao da stavi "AI talas" pod kontrolu.
Platforma se sada priprema da ažurira pravila monetizacije za kreatore sadržaja. Iako smernice YouTube Partner Program-a (YPP) još uvek nisu zvanično izmenjene, TechCrunch je primetio dokumentaciju za pomoć korisnicima koja opisuje šta nas očekuje. U njoj jasno stoji da kreatori moraju da objavljuju "originalan" i "autentičan" sadržaj kako bi zarađivali.
U dokumentu se navodi: "Da bi mogli da monetizuju sadržaj kroz YouTube Partner Program (YPP), kreatori su oduvek morali da postavljaju 'originalan' i 'autentičan' sadržaj. Od 15. jula 2025. YouTube ažurira smernice kako bi preciznije prepoznao masovno proizveden i repetitivan sadržaj. Ovo ažuriranje bolje odražava kako izgleda 'neautentičan' sadržaj u današnjem kontekstu."
Promena stupa na snagu 15. jula 2025. Kako bi umirio kreatore zabrinute da bi ovo moglo uticati na određene žanrove, kao što su reakcije ili klipovi koji koriste isečke iz drugih videa, Rene Ritchie, direktor za odnose sa kreatorima i urednički predstavnik YouTube-a, objavio je video objašnjenje. On tvrdi da se radi o promeni koja pomaže YouTube-u da lakše prepozna sadržaj koji je masovno proizveden ili ponavlja isti šablon - i koji zbog toga neće moći da se monetizuje.
Ako kanali koji prave klipove lošijeg kvaliteta izgube pravo na zaradu, biće manje motivacije da nastave sa istim. Kao rezultat, ova promena bi mogla da pomogne YouTube-u da se konačno izbori sa najezdom AI generisanih videa koji preplavljuju platformu.
Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.