Kompanija Rakuten Viber počela je da obaveštava korisnike da će za 30 dana uvesti promene u svoj pravilnik Uslova privatnosti zbog kojih će neki ostati bez svojih naloga.
Korisnike u Srbiji je 22. avgusta zatekla poruka o ažuriranim pravilima Uslova privatnosti Viber aplikacije koji će postati aktivni za 30 dana.
Najpopularnija aplikacija za dopisivanje u našoj zemlji kaže da je privatnost korisnika najveći prioritet, a kada se dese promene u samoj aplikaciji ili u uslugama koje pruža, želi da svi budemo obavešteni o tome. Zato, hajde da vidimo šta se menja.
Deaktivacija naloga
Kako bi bio transparentan u svom poslovanju, Viber je saopštio kako će deaktivirati naloge određenih korisnika.
Ukoliko obrišete aplikaciju sa svog telefona, Viber će obrisati istoriju poziva i poruka koje su povezane sa tim uređajem, ali ne i sa ostalim uređajima na kojima je Viber instaliran, kao što su tablet ili računar. Međutim, ako Viber nije aktivan na drugim uređajima, a aplikacija se ponovo ne instalira u naredne dve nedelje nakon brisanja, kompanija kaže da može deaktivirati vaš nalog.
Dodatno, čini se da je dobra ideja s vremena na vreme otvoriti Viber aplikaciju, čak i ako nemate nepročitanih poruka, jer kompanija kaže da može da deaktivira naloge korisnika koji godinu dana nisu bili aktivni.
Kompanija Rakuten Viber je želela da zvanično pojasni ova pravila, a njihovo saopštenje možete pročitati OVDE.
Kako se koriste naši podaci
Što se tiče politike privatnosti, Viber želi da znamo da su ažurirane sledeće stavke:
- Vidljivost na Viber-u: Kompanija je pojasnila u svom pravilniku šta drugi Viber korisnici mogu da vide o nama, uključujući kako će naše ime i slika biti prikazani onima koji koriste Viber Caller ID kada ih pozovemo
- Usluge treće strane: Viber je jasno naglasio koje informacije se mogu deliti sa provajderima treće strane. Objašnjeno je da lični podaci koje sami dajemo trećoj strani podležu njihovoj politici privatnosti, a ne Viber-ovoj, kao i da se Google Maps API upotrebljava za određene funkcije aplikacije
- Prava korisnika: Viber je proširio listu prava korisnika u vezi ličnih podataka
Viber je takođe izvršio reviziju Viber reklama, kolačića i politike praćenja, ali i ažurirao svoj pravilnik kako bi objasnio na koji način procesuira podatke ljudi koji nisu Viber korisnici, odnosno na koji način pokušava da nas zaštiti od neželjenih poziva ukoliko koristimo novu funkciju za otkrivanje nepoznatog broja - Viber Caller ID.
Ukoliko želite da pročitate kompletan pravilnik, to možete učiniti OVDE.
BONUS VIDEO:
Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.