Pokemon bitka ima na stotine hiljada faktora o kojima igrač mora da razmišlja unapred, isto važi i za mašinu.
AI figure su se u igrama već proslavile, budući da im je pošlo za rukom da u šahu pobede i pojedine velemajstore.
Tako veštačka inteligencija kreira opasne protivnike, pa bi uskoro mogla da se nađe i na Pokemon listi.
To ipak nije jednostavno, najpre zbog velikog broja čudovišta, pokreta tokom okršaja, te predmeta koji pomažu u igri.
Pokemon bitka tako ima na stotine hiljada faktora o kojima igrač mora da razmišlja unapred, isto važi i za mašinu.
S ljudskim bićima je lakše, jer imaju moć kreativnog razmišljanja. Mašine pak drugačije funkcionišu, pa moraju da “promisle” svaku stavku pre nego što naprave potez. To nije obeshrabrilo neke entuzijaste, pa bi do AI Pokemona uskoro mogao da nas odvede Future Sight AI.
Funkcioniše tako što Pokemon bot prikuplja sve informacije o trenutnom stanju igre, preispituje sve smerove u kojima bi mogla da se nastavi, analizira i potom bira opciju za koju zaključi da bi mogla da donese najbolji ishod. Za čitav proces mu je potrebno tek 15 sekundi, što znači da je u prednosti u odnosu na najbolje ljudske igrače.
Takav rezultat je prilično impresivan, posebno ako se zna da kreator Future Sight AI programa nema iskustva sa sličnim projektima. Inspiraciju je pronašao na pojedinim web sajtovima koji prikazuju košarkaške utakmice, a pored imena timova i podatke o tome kolike su im šanse za pobedu.
Jedan od najranijih pokušaja da se Pokemoni spoje s veštačkom inteligencijom je Technical Machine, koji je kreiran još 2010. godine. Mogućnosti su mu bile ograničene, pa na primer nije pravio svoje timove, što Future Sight AI može. Igrači su se ipak žalili da je Technical Machine u svom najboljem izdanju bio daleko gori od običnog, ljudskog igrača.
Future Sight AI se u testiranjima pokazao bolje od Technical Machine, ali ta pobeda nije bila sasvim ubedljiva. Kretaor kaže da radi na tome, a osnovni cilj mu je da se Future Sight nađe u svim Pokemon igrama, kao valjani bot protivnik.