NOVE GENERACIJE RASTURAJU STARU IGRU: Tetris kao Esport | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

NOVE GENERACIJE RASTURAJU STARU IGRU: Tetris kao Esport

Poenta Tetrisa nije se menjala otkako je ovu igru 1984. osmislio ruski programer Aleksej Leonidovič Pažitnov, da bi prekratio vreme provedeno na Sovjetskoj akademiji nauka.

 Tetris Izvor: Smart Life/ Pexels/ cottonbro

U skoro svakom trenutku neko na platformi Twitch igra Tetris pred publikom.

Najnovija zvezda među igračima ove igre je četrnaestogodišnji Majkl Artiaga, poznatiji kao Dog, koji je i u 2020, te u 2021. godine bio šampion u igri koja je skoro tri puta starija od njega.

Možda će vas zanimati

Dog je vrlo mlad, ali se njegovi prsti po Nintendo kontroleru kreću brzinom i veštinom nekoga ko Tetris dobro poznaje.

Za manje od 10 minuta Artiaga može da sakupi bodove i stigne do nivoa koji su bili nezamislivi u prvih 25 godina postojanja igre.

Igra ipak nije potpuno zastarela, budući da se 2019. godine pojavio Tetris 99, a u pitanju je nova verzija klasične igre. Kako samo ime kaže, uključuje 99 igrača, koji se takmiče do poslednjeg koji uspe da kontroliše slagalicu i odnese pobedu. U centru se nalazi tradicionalni Tetris, u okviru kojeg igrači slažu blokove, ali se na ekranu nalaze i prikazi tokova igre drugih učesnika, na osnovu kojih se vidi u kojem se stadijumu svaki od njih nalazi. To nije sve – svaki igrač nekom od protivnika može da pošalje blokove koji mu nisu potrebni i tako mu tako oteža igru.

Tetris je tako i dalje fenomen, pa se poslednjih dana mnogi veliki svetski mediji bave ovom temom. Pored Majkla u fokusu je i njegov najveći rival – brat Endi koji ima 16 godina, a na svetskom prvenstvu 2020. godine je osvojio drugo mesto.

Braća Artiaga su tako na čelu novog talasa u igranju Tetrisa, a zanimanje za stare video igre raste, kao i broj prijava za takmičenje u klasičnom Tetrisu. Nostalgija je važan razlog, ali ne i jedini, jer su učesnici sve mlađi i mlađi.

Tetris univerzumom je skoro čitavu deceniju vladao Džonas Neubaer iz Kalifornije, koji je preminuo u januaru 2021. godine. O njemu je snimljen i dokumentarni film – "Ecstasy of Order" iz 2011. godine. Tu se između ostalog raspravljalo i o „Tetris efektu“ – kad delići iz igre prolaze pred očima i dok se rade druge stvari u životu.

Priča o Tetrisu
Izvor: Smart Life/ @Gaming Historian

Poenta Tetrisa nije se menjala otkako je ovu igru 1984. osmislio ruski programer Aleksej Leonidovič Pažitnov, da bi prekratio vreme provedeno na Sovjetskoj akademiji nauka. Kvadratići u sedam različitih oblika padaju s vrha ekrana, a igrač mora da čisti redove, usmeravajući delove tako da pokriju širinu ekrana. Kako igrači napreduju, komadi padaju brže, a ako se redovi ne brišu dovoljno brzo, stižu do vrha i igra se završava. Zbog toga su Tetris godinama poredili sa sakupljanjem životnih problema, što je valjda bila jača motivacija da se kockice očiste i srede na vreme.

Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.

Možda će vas zanimati

Ovo ne smete propustiti

Komentari 0

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Najnovije

Uređaji

Testovi