OD MAMINOG PODRUMA DO ZMAJA NA SCENI: Put do globalne dominacije i još jednog finala Svetskog prvenstva! | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

OD MAMINOG PODRUMA DO ZMAJA NA SCENI: Put do globalne dominacije i još jednog finala Svetskog prvenstva!

Finale ja zakazano za 31. oktobar!

  Izvor: Mondo / LoL Esports

Hteli vi to da priznate ili ne, League of Legends je jedna od najpopularnijih video igara svih vremena, ako nas pitate verovatno i najpopularnija.

Globalna dominacija nije stigla preko noći, a kad su se dokopali iste, nisu je ispuštali!

Možda će vas zanimati:

Za one koji nisu upoznati sa ovom video igrom, League of Legends (LoL) je Multiplayer Online Battle Arena (Višekorisnička onlajn borbena arena), a njen akronim je MOBA (ne onaj stari srpski običaj koji je vremenom iščeznuo), što u suštini znači da se na jednom mestu okupi više igrača, podeljenih u timove, kako bi odmerili ko je jači, i to sve preko interneta...

Kada se pojavila ova besplatna igra 2009. godine, ona nije donela ništa spektakularno novo što industrija video igara nije videla. Naime, početkom milenijuma u srpskim igraonicama su postojale dve svetinje kada je u pitanju igranje u više igrača, to je Counter-Strike i Warcraft 3. Iz ove druge je nastalo nešto o čemu verujemo da znate o čemu je reč, što je promenilo svet igara. Warcraft 3 je bila veoma popularna strategija, a jedan od razloga za to je taj što je ta igra imala veliki broj mini-igara, odnosno modova koji su pravili sami ljubitelji ove igre (igrači).

Warcraft 3 i njena ekspanzija Frozen Throne, su na neku ruku bili nova “256 igara”, jer u tim igrama ste mogli da igrate mini-igre kao što su Pudge Wars, Angel Arena, Tower Defense, Warlock, i zbog cele ove priče najvažniji mod, Defense of the Ancients, odnosno DOTA! DOTA je digla strategije u realnom vremenu (RTS) na sledeći nivo, iako se ovaj žanr rodio pojavom mape Starcraft, Aeon of Strife,te ova mini-igra više nije bila"mini"!

Šta je League of Legends? (MobIT)
Izvor: League of Legends

Zbog uspeha iste, Brandon Bek i Mark Meril, osnivači Riot Games, su hteli da naprave duhovnog naslednika ovog moda, što je značilo da će ona imati sopstveni pogon (engine – osnovna softverska komponenta svake video igre), te da se neće naći na Warcraft 3 igri. Sa ove tačke gledišta se može reći da su bili apsolutno u pravu!

Igra je zaista dugo bila veoma loša. Niko u Riot-u nije hteo da je igra pošto je bila zaista loša…Ali naterali su nas” – rekao je Džef Džu, u to vreme stažišta kojeg su Brandon i Mark upoznali na jednom turniru u DOTA-i. Meril i Bek su bili zaista dobri prijatelji na Univerzitetu, a njihovo prijateljstvo je cementiralo ljubav prema video igrama. Nakon što su diplomirali, postali su cimeri, te su radili svoje svakodnevne poslove.

Uvek smo pričali samo o igrama. Nekada bi spojili par noći bez sna u našem apartmanu igrajući video igre. To je stvar koju smo voleli da radimo svakog momenta!” – otkrio je Meril, a prenosi Washington post. Njihovom malom timu sa puno potencijala se pridružio Stiv Feak, jedan od originalnih kreatora DOTA moda za Warcraft 3.

Bek i Meril su imali veliki problem da “prodaju priču” izdavačkim kućama. Njih dvojica su imali viziju da LoL bude besplatan, dok bi novac zarađivali od digitalnog sadržaja. Taj koncept nije bio popularan u Sjedinjenim Američkim Državama, ali jeste uveliko zaživeo u Aziji. Zbog toga su njih dvojica proputovali Ameriku kako bi skupili 1,5 miliona dolara od investirora i porodice kako bi mogli da nastave sa njihovom idejom.

Ni u programerskom timu nisu cvetale ruže, tri od četiri veoma važnih osoba koje su činile jezgro ovog tima su napustile taj projekat 2008. godine, da bi to i četvrti isto učinio nekoliko meseci kasnije. Razlog je bio sukob većinskog i manjeg dela tima, veći je hteo čistu kopiju DOTA klona, što je donosilo manji kvalitet, dok je manji tim bio fokusiran na inovacije u ovom žanru, kao i u unapređenju istog. Ubrzo su Meril i Bek prikupili još 7 miliona od kompanija Benchmark i FirstMark Capital.

LoL je objavljen 7. oktobra 2008. godine, a zatvorena beta je počela naredne godine u aprilu. Meril i Džu ističu da je taj period bio “super strašan” za tim. Džu je imao i dodatni pritisak od Merila i Beka pošto su bili nezadovoljni činjenicom da je LoL na startu imao samo dvadeset heroja. Morao je da duplira broj heroja, a kako je ovo bila besplatna igra koja bi zarađivala na “skinovima” (drugačiji izgled heroja), to je stvaralo dodatni pritisak pošto je Džu morao da napravi dodatne skinove!

Sve je gore delovala situacija po ovaj studio, pošto su u to vreme ostali originalni članovi DOTA tima počeli da prave svoju igru sa poznatim programerima iz S2 Games i Frostburn studija. LoL je dobio konkurenciju koju nisu očekivali u vidu Heroes of Newerth! “Bili smo prestravljeni! Mi nikad nismo izbacili igru, mi nikada nismo napravili igru. Sa druge strane S2 je bio poznat programerski studio. Oni su imali veliki broj igara, bolji studio, više iskustva, bolju opremu i tehnologiju, kao i sofisticiraniji programerski tim!” – rekao je Meril.

Obe igre su izašle, a stvari uopšte nisu delovale dobro po League of Legends: “Osećali smo se kao da gubimo trku sve vreme, čak i kada su u pitanju brojevi. Imali su dobre programere, njihovi vizelni efekti su bili prelepi, njihove slike (artwork) su bile bolje nego naše tada! Mislili smo da ćemo da izgubimo od njih!” – otkrio je Džu.

Heroes of Newerth vs. League of Legends (MobIT)
Izvor: Ciderhelm

Sve se promenilo kada su ove dve igre otkrile svoj poslovni model, kao što smo napomenuli LoL je bio besplatan, dok se HoN plaćao sa tradicionalnom kutijom sa igrom sa cenom koja se ne pomera! Taj poslovni sistem se ubrzo isplatio Riot-u, 2009. godine su zaradili 1,29 milion dolara, naredne se povećao na 17,25 miliona dolara, da bi 2011. godine zaradili više od 85 miliona dolara! Iste te godine kineski gigant Tencent je kupio 97% akcija ove kompanije za 400 miliona dolara!

Uspeh ove igre pored činjenice što je besplatna, može da se pronađe i u njenoj jednostavnosti. Svaki igrač DOTA-e će vam reći kako je LoL za nubove (newbie – što znači novi igrač, ali se koristi kako bi se uvredio protivnik, stavljajući mu do znanja da je loš), te da je previše laka za igru i da nema tu kompleksnost kao što to ima DOTA. To je istina, mnogi koji igraju LoL se ne bi snašli u DOTA-i, ali baš zbog ubeđenja “lak za igranje, težak za savladavanje”, ova igra je postala globalni fenomen, te su ljudi koji nisu igrali video igre, sa LoL-om mogli da uđu u svet gejminga, a da se ne preplaše!

Danas je League of Legends zahvaljujući tim stvarima jedna od najpopularnijih i najvećih eSport igara, te se svake godine održava Svetsko prvenstvo u ovoj video igri, verovali ili ne! Prvo ovakvo takmičenje je Riot organizovao na DreamHack-u, Švedska 2011. godine, a više od 1,6 miliona ljudi je gledalo kako neki momci igraju ovu video igru. Kada uporedite prvo takmičenje, sa ovogodišnjim finalom (31.10), videćete drastičnu razliku u produkciji. Zbog toga su među okvirima ljubitelja ove igre često moglo čuti kako je prvo Svetsko prvenstvo u ovoj igri održano u maminom podrumu jednog od voditelja (Phreak – David Turli).

Prvo Svetsko prvenstvo u League of Legends video igri (MobIT)
Izvor: LoL Esports

Drugo SP se održalo u Kaliforniji, dok je treće SP ugostio dom Los Angeles Lakersa (Klipersi su podstanari) Staples Centar. Potom je krenula i turneja po Aziji, Svetsko prvenstvo u LoL-u je bilo održano i na stadionima koji su 2002. godine dočekali Ronaldinja, Ronalda i mnoge druge fudbalske mađioničare, a mesta su bila na svim turnirima ispunjena! 2016. godine je preko 43 miliona ljudi gledalo kako SK Telecom T1 i Faker drugi put zaredom uzimaju titulu (imaju tri ukupno). Prošlogodišnje finale je gledalo 44 miliona ljudi, dok je celo takmičenje pogledalo više od 100 miliona!

Ceremonija otvaranja finala LoL (MobIT)
Izvor: LoL Esports

Pa šta sada? League of Legends je dostigao visine kakve nijedna druga video igra nije, ali to izgleda da nije kraj, pošto će se uskoro pojaviti i verzija za mobilne telefone, dok je u planu i verzija za konzole! Riot je veći nego ikada, počeli su da izbacuju i druge igre kao što je Legends of Runnetera (kartaška igra), Teamfight Tactics (još jedan mod), kao i Valorant, pucačinu u prvom licu koja će pokušati u narednim godinama da ugrozi do sada nedodirljivi Counter-Strike!

League of Legends razbijanje rekorda (MobIT)
Izvor: LoL Esports

Verovatno će na ovogodišnjem finalu pasti rekord koji je LoL već postavio, iz Riot-a ističu da bi voleli da ova igra traje još jednu deceniju, što znači da možda neće ni biti nastavka u skorije vreme. Kome je i potreban kada konstantno izbacuju nove heroje i zakrpe. Od početka i 40 legendi, sada imaju više od 150 karaktera i brojnih modova kao što su Normal, ARAM, URF, i mnogi drugi. Ova igra namerava da vlada igračkom scenom i u narednom periodu!

Tehnologija koju Riot koristi za Svetsko prvenstvo (MobIT)
Izvor: LoL Esports

Da li ste vi igrali League of Legends, koji je vaš najomiljeniji heroj? Pišite nam u komentarima ili na našoj Facebook MobIT stranici!

Budite informisani bolje od drugih, PREUZMITE MONDO MOBILNU APLIKACIJU.

Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.

Pročitajte i ovo:

Najnovije

Uređaji

Testovi

…

Komentari 0

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA