Srbija kreće u osvajanje tržišta video-igara | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Srbija kreće u osvajanje tržišta video-igara

Keln je ovih dana Eldorado za ljubitelje kompjuterskih i video igara. Gamescom sajam u Kelnu čini 1.150 izlagača iz više od 50 zemalja sveta. Među njima su i srpski izlagači, koji predstavljaju nove trendove.

  Izvor: MONDO / Mortal Kombat

Mlada novosadska firma "Foxy Voxel" želi da pliva u svetskim gejmerskim vodama: "Za sada je odlično. Dobili smo pozitivne kritike", kaže Nino Rajačić, i pokazuje proizvod sa kojim želi na svetsko tržište. "Naša igra se zove Going Medieval i to je simulacija gradnje grada i naselja. Imamo dosta posetilaca, koji dolaze i igraju. Ovde smo i kako bi se sastali za ostalim proizvođačima kompjuterskih i video igara kao i investitorima, jer smo mi mlada firma i tražimo način, kako da ovu igru plasiramo na svetsko tržište", dodaje Rajačić.

Razvoj igara je branša, koja se vrtoglavo razvija. Proizvođači igara za računare i konzole širom sveta su prošle godine ostvarili obrt od 140 milijardi dolara. Ove godine bi to trebalo povećati na 150 milijardi. Poređenja radi, prošle godine su se u bioskopske kase slile 42 milijarde dolara.

Predstavnik Srbije je svoj proizvod izložio u posebnoj hali gde se prezentuju Independent-Games. Reč je o firmama, koje u branši važe za manje, odnosno koje ne zapošljavaju više od 50 radnika i čiji godišnji obrt ne prelazi pet miliona evra. Kompjuterske i video igre odavno ne igraju samo deca. Prema navodima nemačkog udruženja proizvođača kompjuterskih i video igara Game, prosečna starosna dob korisnika kompjuterskih i video igara je u međuvremenu dogurala do 36 godina.

Mobilne igre, dakle igre na pametnim telefonima ili tabletima, postale su u međuvremenu važan sektor. Posebno u Aziji i zemljama kao što su Indija, Indonezija ili Kina. Veliko interesovanje na ovogodišnjem sajmu Gamescom vlada za Cloud Gaming, igre koje se igraju na eksternom serveru sa kojim su povezani igrači. Ova branša je inspirisana Netflix kompanijom i njenim uspehom, ali i konkurentima kao što su joj Amazon prime i drugim streaming ponuđačima. Zbog toga dosta proizvođača igara više ne nudi svoje proizvode na prodaju, nego na pretplatu.

Tako recimo, francuski proizvođač Ubisoft od septembra nudi više od 100 naslova uz mesečnu pretplatu. Electronic Arts, takođe, uz mogućnost mesečne pretplate nudi veliku paletu igara, među kojim je i popularni serijal FIFA, čije novo izdanje na tržište dolazi krajem septembra.

Ivan Fratrić iz hrvatske firme Gamesrevolted na sajmu predstavlja online kartašku igru Phageborn, koja bi na tržištu trebalo da se pojavi ove godine. Iza tog naziva se krije prva hrvatska kartaška video igra s mrežnom komponentom, smeštena u originalni fantastični svet. Kao u svakoj branši, kako u Srbiji i zemljama regiona, i hrvatski proizvođači računarskih igara se susreću sa problemom nedostatka stručne radne snage. "Ova branša može ponuditi budućnost mladima i perspektivu da ostanu u zemlji", siguran je Dražen Tomić, urednik jednog poslovnog hrvatskog portala.

"Plate su kao inače u IT branši više od proseka. Međutim, ne smemo zaboraviti da su plate onih, koji se bave razvojem video igara u svetu mnogo veće nego u Hrvatskoj. Dakle, ako neko želi da radi samo zbog veće plate, onda će on definitivno otići iz Hrvatske ili bilo koje druge države u regionu, jer u Hrvatskoj ili susednim zemljama sigurno neće dobiti tako veliku platu, kao što može dobiti u Nemačkoj, Velikoj Britaniji ili Americi", kaže Tomić.

Iako se sajam E3 u Los Anđelesu smatra najznačajnijim kada je reč o novitetima, Gamescom u Kelnu je najposećeniji sajam kompjuterskih igara u svetu.

Ima više razloga što se sajam održava u Kelnu. Jedan od najvažnijih ponuđača eSport-a je iz kelnske četvrti Milhajm. On svake godine organizuje turnir u areni u Dojcu, koju putem interneta u svetu prati oko 20 miliona ljudi.

U neposrednoj blizini je i TH Keln (Tehnička visoka škola), u kojoj se školuju osobe koje razvijaju računarske igre. Organizator očekuje da će Sajam, koji se ove godine prostire na 210.000 kvadratnih metara, posetiti 400.000 ljudi.

Karte su gotovo rasprodate i to nas nimalo ne čudi!

Čekamo vaše komentare ispod vesti i na Facebook, Twitter i Instagram mreži.

Mortal Kombat 11 Kombat Pack – Official Roster Reveal Trailer
Izvor: Mortal Kombat

Age of Empires II DE Gamescom 2019 Gameplay Trailer
Izvor: Xbox

Marvel's Avengers: A-Day Prologue Gameplay Footage [EN PEGI]
Izvor: Marvel's Avengers

Minecraft with RTX | Official GeForce RTX Ray Tracing Reveal Trailer
Izvor: NVIDIA GeForce

Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.

Najnovije

Uređaji

Testovi

…

Komentari 0

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA