Srbija će biti eSport čvorište ovog dela sveta | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Srbija će biti eSport čvorište ovog dela sveta

WESG želi da u Beogradu napravi hot spot za eSport!

  Izvor: Promo/KlanRUR

Uprava kineske kompanije donela je odluku o nastavku eSport aktivnosti vezanih za Beograd. Tako bar najavljuje eSport direktor kompanije Alisports Džejson Fung.

Beograd je ucrtan u mapu na turneji kineskih institucionalnih investitora, što je ujedno i ključni segment saradnje sa Srbijom. eSport može da bude odskočna daska za mnogo veće projekte Alisport-a, koji bi se dobrim delom opet nastavljali na Beograd.

Srpski eSport tražio podršku kineskog Alibabe

Delegacija Srpskog eSport saveza boravila je u kineskom gradu Haikou, gde je održano finale takmičenja World Electronic Sports Games (WESG), koje je potukao sve rekorde. Tokom radne posete srpska delegacija je sa domaćinom Džejsonom Fungom razgovarala o razvoju WESG u regionu, saradnji kao i podršci u unapređenju razvoja sistema eSporta u Srbiji.

"Srbija je zemlja na koju smo se fokusirali, naročito iz razloga što je eSport priznat od strane države. To će nam omogućiti da bolje izgradimo 'ekosistem' eSporta uz pomoć zvaničnih institucija. Razgovori sa Srpskim eSport savezom definitivno idu u pravom smeru i radujemo se što ćemo uskoro i ozvaničiti saradnju. Ove godine smo na našim WESG takmičenjima imali preko 65.000 učesnika širom sveta, tako da sam izuzetno zadovoljan. Gradimo više mogućnosti za sve da zajednički učestvuju u eSportu", rekao je Fung.

On je objasnio da je u velikom finalu bilo i profesionalnih i igrača amatera, koji su se podjednako dokazali na međunarodnoj sceni.

"Želimo da eSport postane tradicionalni sport. Oličenje tradicionalnih sportova su Olimpijske igre i trudimo se da dostignemo taj standard. Verujem da je nacionalni ponos osnovna društvena vrednost, koja prevazilazi same video igre i takmičenja. Nacionalni ponos donosi pravi smisao eSportistima i želimo da uključimo sve nacije širom sveta. Sledeće godine proširujemo naše događaje u Evropu, a uskoro ćemo moći da otkrijemo naše dalje planove”, istakao je Fung.

Srpski eSport savez zahvalio se vlasnicima kompanije što su prepoznali Srbiju kao partnera.

"Kinezi su zadovoljni uslovima poslovanja u Srbiji. Najveća marketinška prednost Alibabe krije se u velikom nagradnom fondu. Međutim, mnogi naši igrači, koji igraju preko interneta su primetili najveći nedostatak, relativno daleko se putuje do offline turnira. To Alisports želi da premosti stvaranjem regionalnog centra u Beogradu. Troškovi nisu problem, pošto bi se pokrili kao što je to bilo u Grand finalu, a najveća prednost Beograda jeste u tome što se u radijusu od 500 km, nalaze svi glavni gradovi zemalja bivše Jugoslavije”, rekao je Dalibor Marinović, generalni sekretar.

On je istako da je to razvojna šansa da Beograd postane regionalni centar elektronskih sportova, ali u sadašnjoj fazi neophodna je i podrška države.

"WESG ovim potezom ulaže u takmičare amatere, a finansijska podrška bi trebala da pomogne u finansiranju troškova, koji se tiču odlaska na turnir. Naročito ako su to ekipe koje su tek nastale pa te ekipe često moraju same da se finansiraju. Ljudi iz Saveza će razmotriti sve prijavljene, ali s obzirom na povratne informacije iz zajednice, smatramo da postoje potrebe koje zahtevaju brzu reakciju. Nije tajna da srpski eSport kasni za ostatkom sveta, pa je ovakva finansijska injekcija u ovom takmičenju više nego poželjna", naveo je Marinović.

 Alibaba.
Alibaba.
Izvor: Promo.

Alibaba zapanjujuće velika: 800 miliona proizvoda!

Tokom boravka u Kini, na dvosatnom sastanku sa potpredsednikom Alisports-a, predstavnici te kompanije predstavili su i rezultate i podatke o kapacitetu najveće svetske on-line trgovine, koja ima preko 800 miliona proizvoda i preko 400 miliona korisnika.

Fascinantan je podatak da su u jednom danu širom sveta poslali čak 200 miliona pošiljki u vrednosti od 10 milijardi dolara. U samo jednoj sekundi mogu da obave čak 60.000 transakcija.

Alibaba dolazi u Srbiju!

To je bila prilika i da srpska strana kineskim partnerima predstavi kapacitete Srpskog saveza i Srbije kao potencijalne lokacije za budući Alibaba eSport centar za region ex-Jugoslavije.

WESG je takmičenje i događaji širom sveta tokom godine koji se završavaju Grand Finalom. Tokom takmičenja, koje je igračima iz 125 zemalja i regiona donelo preko šest miliona dolara nagrada, ukupan “doseg”, odnosno domet događaja putem internet prenosa i društvenih mreža bio je oko 135 miliona gledalaca.

Alibaba grupa, u okviru koje posluje Alisports, osnovao je zajedno sa 17 suosnivača 1999. godine u gradu Hanzou bivši učitelj engleskog jezika Džek Ma. Alibaba je najveća kineska on-line prodaja, čiji prosečan dnevni promet iznosi oko milijardu dolara, kojih ostvaruje 400 miliona kupaca.

Pored AliExpress, AliCloud, AliPay, AliPictures, Alibaba je vlasnik i fudbalskog kluba Guangzhou Evergrande.

Čekamo vaše komentare ispod vesti i na Facebook, Twitter i Instagram mreži.

Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.

Najnovije

Uređaji

Testovi

…

Komentari 0

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA