Nakon odluke Stellantis-a i Mercedesa da obustave izgradnju fabrika baterije, izlaz bi mogao da bude u pokretanju proizvodnje jeftinijih LFP baterija koje u velikoj meri koriste kineski proizvođači
Jedna od vesti nedelje iz sveta elektromobilnosti je zaustavljanje izgradnje dve fabrika baterije za električna vozila u Nemačkoj i Italiji. Na takav potez su se odlučili grupacija Stellantis i nemački Mercedes-Benz, a zajednički projekt je ponajviše stopiran zbog slabije prodaje električnih vozila poslednjih meseci.
Plan kompanije Automotive Cells Company (ACC) bilo je otvaranje tri fabrike baterija u Evropi, što je projekat ukupne vrednosti sedam milijardi evra. Prva, na severu Francuske, je izgrađena i već je počela sa proizvodnjom. Druge dve su trebale biti izgrađene u Termoliju u Italiji i Kajzerslauternu u Nemačkoj.
Nakon obustavljanja izgradnje, ACC je objavio da će se sada posvetiti istraživanju i razvoju jeftine baterije, za šta će vremenski okvir potvrditi krajem 2024. ili početkom 2025. godine, piše Automotive News Europe.
S druge strane, prema rečima direktora te kompanije Jana Vinsenta, jedna od mogućnosti je i proizvodnja jeftinijih litijum-gvožđe-fosfatnih (LFP) ćelija, koja bi mogla da se odvija u Kajzerslauternu, u pogonu bivša Opelove fabrike.
Prethodni planovi za tu fabriku bili su da postane operativna do 2025. godine. Po dostizanju punog kapaciteta od 40 gigavat časova, pogon je trebalo da do 2030. baterijama snabdeva oko 600.000 automobila. Ti rokovi u sada dovedeni u pitanje.
Eventualna proizvodnja LFP baterija mogla bi biti odgovro evropskih proizvođači automobila pritisnutih rastućim izvoza kineskih električnih vozila, koji u velikoj meri koriste upravo litijum-fero-fosfatne baterije, što im značajno smanjuje troškove proizvodnje.
Grupacija Stellantis je sa najvećim kineskim proizvođačem baterija, kompanijom CATL, dogovorio izgradnju fabrike LFP baterija u Evropi.
BONUS VIDEO: