BYD

"Ako niste dovoljno jaki, neće vas se plašiti!": Šef najvećeg kineskog proizvođača EV odgovorio EU i SAD

Uprkos najavljenim restriktivnim merama EU i SAD, najveći kineski proizvođač EV – BYD, je već najavio svoje planove za izgradnju dve fabrike u Evropi

BYD Seal
Izvor: BYD

Evropski i američki političari već duže vreme muku muče sa kineskim električnim vozilima, koja zbog pristupačnih cena i kvaliteta izrade, koji sa svakim novim modelom sve više raste, prete da preplave tržišta Evropske Unije i SAD.

Amerika je nedavno na to odgovorila povećanjem carina na uvoz kineskih proizvoda, koje su za automobile dostigle čak 100 odsto. Sličan potez planira i Evropa, samo što još uvek istražuje koje su joj sve mogućnosti uvođenja kontramera na raspolaganju.

A jedan od najboljih primera koji ilustruje razloge za zabrinutost u EU i SAD je – Seagull, aktuelni model najvećeg kineskog proizvođača električnih automobila BYD. Reč je o kvalitetnom automobilu koji se na kineskom tržištu prodaje po ceni od 10.000 dolara, a čiji je plasman na evropsko tržište BYD već najavio.

Taj proizvođač je već najavio svoje planove za izgradnju dve fabrike na Starom kontinentu, što upošte ne čudi kada se ima u vidu da su, uprkos tome što su neki manji igrače najavili povlačenje iz Evrope zbog pada interesovanja kupaca za EV, Kinezi prošle godine zauzeli tek nešto manje od 10 odsto evropskog tržišta električnih vozila.

"Dokaz snage kineske auto-industrije".

Takvu situaciju komentarisao i izvršni direktor BYD-ja Vang Čuanfu, koji je na uvođenje restrikcija od strane Zapada odgovorio prilično samouvereno: "Neki političari se plaše jeftinih kineskih električnih vozila. Ako niste dovoljno jaki, neće vas se plašiti!", rekao je on.

Čuanfu je, kako navodi Bloomberg, dodao da su pomenute carine, koje su SAD već uvele, dok ih EU još uvek testira, upravo "dokaz snage kineske automobilske industrije".

Međutim, ni sam Peking ne ostaje gluv na mere Zapada, pa kineske vlasti prete uvođenjem kontramera, odnosno sopstvene takse na uvoz u visini od 25 odsto, prenosi Electrek. Ukoliko se tako nešto ostvari, to bi moglo dodatno da pogorša ionako već napetu atmosferu na svetskom automobilskom tržištu.

BONUS VIDEO: