vožnja "na slepo"

Opremili su džip sistemom autonomne vožnje, pa ga pustili da se snalazi u haosu indijskog saobraćaja

Autor Miloš B. Jovanović

Planiranje vožnje i donošenje odluka u haotičnom saobraćajnom okruženju bilo je predprogramirano u sistem autonomne vožnje, koji je pušten da se sam snalazi u divljini

Izvor: YouTube / Swaayatt Robots

Indijska kompanija Swaayatt Robots, koja se bavi i razvojem sistema autonomne vožnje, izvela je zanimljiv test. Jedan takav sistem, autonomnog nivoa 5, ugradili su u terensko vozilo, koga su zatim pustili da se samo snalazi u haotičnom saobraćaju lokalnim putevima u predgrađu grada Bopala.

Kako što možete i sami da pretpostavite, reč je o takvom okruženju u kome praktično i ne važe nikakva saobraćajna pravila i gde se niko do sada nije usudio da pusti bilo kakvo autonomno vozilo.

A kako ni kolovoza u pravom smislu reči nema, pravilo leve strane važi samo za izbegavanje vozila koja vam dolaze u susret na uskoj saobraćajnici. Međutim, sudeći prema snimcima (video ispod), autonomni terenac se u tom haosu više nego dobro snašao.

Iz Swaayatt Robotsa kažu da je sistem autonomne vožnje konstantno morao da prilagođava svoj plan vožnje, što može da se vidi i po "trzanju" tokom voženje. Zbog toga se i čini da se za volanom nalazi čovek.

Testiranje autonomne vožnje u indijskom predgrađu
Izvor: YouTube / Swaayatt Robots

Planiranje vožnje i donošenje odluka u haotičnom saobraćajnom okruženju bilo je predprogramirano u sistem autonomne vožnje, koji je potom pušten da se sam snalazi u saobraćajnoj divljini.

Vozilo se zaustavilo samo na dva mesta, kada je bilo prinuđeno da propusti druga vozila na uskom prolazu. Osim toga, automatika je bila u stanju da, usred gužve, "na slepo" savlada skretanje pod uglom od 90 stepeni bez ikakvih problema.

Zadovoljna rezultatima, kompanija Swaayatt Robots je najavila da će već od ove kraja godine omogućiti komercijalnu upotrebu svog sistema autonomne vožnje nivoa 4, prilagođenog u primerenog za indijske puteve.

BONUS VIDEO: