Grupacija Stellantis i kineski Leapmotor trebalo bi da počnu zajedničku proizvodnju malog gladskog električnog automobila u poljskom gradu Tihi, u fabrici u kojoj se nekada proizvodio popularni Fiat 126p
Kineski proizvođač električnih automobila Leapmotor započeće proizvodnju svog mini modela T03 u Evropi. Ovaj posao je posledica zajedničkog ulaganja te kompanije sa grupacijom Stellantis, u čijoj fabrci u Poljskoj će se proizvodnja i odvijati.
Leapmotor, kompanija čiji je Stellantis manjinski vlasnik, najranije bi mogao da počne sa proizvodnjom u drugom kvartalu ove godine, naveli su izvori agencije Reuters.
Automobil će se proizvoditi tzv. SKD tehnikom (engl. SKD – semi-knocked down), što znači da će u fabriku u gradu Tihi, u kojoj se proizvodila nekada popularna "peglica" – odnosno Fiat 126p, stizati već delimično sastavljeni sklopovi, čijim će spajanjem nastajati novi automobili. Taj model bi, uslovono rečeno, mogao da bude nova kineska "peglica" za Evropu.
Stellantis i Leapmotor su, u oktobru prošle godine, postigli sporazum o preuzimanju 21 odsto kineske kompanije za 1,5 milijardi evra. Tim ugovorom je osnovano zajedničkog preduzeća Leapmotor International, sa sedištem u Holandiji, koje kontroliše Stellantis.
Mali gradski automobil na baterije – Leapmotor T03 već se prodaje u Evropi, odnosno u Francuskoj posredstvom lokalnog uvoznika. Tamo je njegova cena, u zavisnosti od verzije, išla i do 25.000, ali ju je zahvaljujući subvencijama države (od 5.000 do 7.000€) bilo moguće spustiti i na oko 13.000 evra. Tako je T03 postao najjeftiniji mali električni auto na tamošnjem tržištu.
Kineski proizvođač je još prošle 2023. godine najavio svoje ambicije za izlazak na nemačko i tržište ostalih evropskih zemalja.
Izvršni direktor Stellantis-a Karlos Tavares prošlog meseca je izjavio da bi ta grupacija mogla da počne sa proizvodnjom električnog vozila zasnovanog na tehnologiji Leapmotora, u Evropi, Severnoj Americi, ali i na drugim tržištima kojima je potreban električni model po ceni konkurentnoj sve prisutnijim modelima kineskih proizvođača.
Evropski proizvođači automobila su pod sve većim pritiskom nastupa kineskih konkurenata na tržištu Starog kontineta. Modeli kompanija kao što su BYD, MG Motor i Chery, sve su popularniji među evropskim kupcima zbog visokog kvaliteta koji nude po cenama povoljnijim od zapadne konkurencije.
Iz Stellantis-a su odbili da komentarišu vest o početku proizvodnje malog modela Leapmotor T03 u Poljskoj, dodajući da ona ne može da počne dok proces dobijanja svih dozvola ne bude okončan.
BONUS VIDEO: