Cena, prava sitnica: Električna "peglica" sa kineskim pedigreom uskoro stiže iz Poljske? | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Cena, prava sitnica: Električna "peglica" sa kineskim pedigreom uskoro stiže iz Poljske?

Autor Miloš B. Jovanović

Grupacija Stellantis i kineski Leapmotor trebalo bi da počnu zajedničku proizvodnju malog gladskog električnog automobila u poljskom gradu Tihi, u fabrici u kojoj se nekada proizvodio popularni Fiat 126p

 Leapmotor T03 _ električni automobil _ Foto Leapmotor (1).jpg Izvor: Leapmotor

Kineski proizvođač električnih automobila Leapmotor započeće proizvodnju svog mini modela T03 u Evropi. Ovaj posao je posledica zajedničkog ulaganja te kompanije sa grupacijom Stellantis, u čijoj fabrci u Poljskoj će se proizvodnja i odvijati.

Leapmotor, kompanija čiji je Stellantis manjinski vlasnik, najranije bi mogao da počne sa proizvodnjom u drugom kvartalu ove godine, naveli su izvori agencije Reuters.

Automobil će se proizvoditi tzv. SKD tehnikom (engl. SKD – semi-knocked down), što znači da će u fabriku u gradu Tihi, u kojoj se proizvodila nekada popularna "peglica" – odnosno Fiat 126p, stizati već delimično sastavljeni sklopovi, čijim će spajanjem nastajati novi automobili. Taj model bi, uslovono rečeno, mogao da bude nova kineska "peglica" za Evropu.

Stellantis i Leapmotor su, u oktobru prošle godine, postigli sporazum o preuzimanju 21 odsto kineske kompanije za 1,5 milijardi evra. Tim ugovorom je osnovano zajedničkog preduzeća Leapmotor International, sa sedištem u Holandiji, koje kontroliše Stellantis.

Mali gradski automobil na baterije – Leapmotor T03 već se prodaje u Evropi, odnosno u Francuskoj posredstvom lokalnog uvoznika. Tamo je njegova cena, u zavisnosti od verzije, išla i do 25.000, ali ju je zahvaljujući subvencijama države (od 5.000 do 7.000€) bilo moguće spustiti i na oko 13.000 evra. Tako je T03 postao najjeftiniji mali električni auto na tamošnjem tržištu.

Kineski proizvođač je još prošle 2023. godine najavio svoje ambicije za izlazak na nemačko i tržište ostalih evropskih zemalja.

Izvršni direktor Stellantis-a Karlos Tavares prošlog meseca je izjavio da bi ta grupacija mogla da počne sa proizvodnjom električnog vozila zasnovanog na tehnologiji Leapmotora, u Evropi, Severnoj Americi, ali i na drugim tržištima kojima je potreban električni model po ceni konkurentnoj sve prisutnijim modelima kineskih proizvođača.

Leapmotor T03
Izvor: YouTube / Leapmotor

Evropski proizvođači automobila su pod sve većim pritiskom nastupa kineskih konkurenata na tržištu Starog kontineta. Modeli kompanija kao što su BYD, MG Motor i Chery, sve su popularniji među evropskim kupcima zbog visokog kvaliteta koji nude po cenama povoljnijim od zapadne konkurencije.

Iz Stellantis-a su odbili da komentarišu vest o početku proizvodnje malog modela Leapmotor T03 u Poljskoj, dodajući da ona ne može da počne dok proces dobijanja svih dozvola ne bude okončan.

BONUS VIDEO:

BYD YangWang U8 – "Tenkovski okret"
Izvor: YouTube / CarNewsChina

Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.

Najnovije

Uređaji

Testovi

…

Komentari 5

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Kokolo

Ko kupi za 25000 eura pod hitno da se javi u ludaru

beogradska seljačina

Kodno ime Tihomir

Ulrih

Cena prava sitnica?! Samo budala to može shvatiti. Ja sam u Novom Sadu 2008 god kupio novog Reno Megana II (iz ovlašćenog salona) 1.5 dizel za nešto manje od 15.000 evra. Pojavio se Megan III i mog sam dobio na popustu. Model limuzina. A ovi sto pišete sa popustom 13.000 evra a mali kao dupe i čekaj 45 minuta da se napuni pa ako voziš brzo umesto 300 km preći ćeš 200. Vređate zdrav razum. Čestitka novinaru i uredniku. Alan Vam vera.