za mini na struju

Potvrda sa najvišeg vrha: Renault i Volkswagen pregovaraju o "antikineskom" partnerstvu

Autor Miloš B. Jovanović

Evropski proizvođači su u žurbi da, u što kraćem roku, tržištu ponude električne modele koji će po ceni parirati automobilima sa SUS motorima iste klase, ali i da izbegnu "preotimanje" tržišta od strane sve prisutnije kineske konkurencije

Izvor: Renault / Volkswagen

Renault je zvanično potvrdio da vodi razgovore sa Volkswagenom o partnerstvu čiji cilj bi trebalo da bude zajednička proizvodnja malog električnog automobila namenjenog evropskom tržištu.

Izvršni direktor francuskog proizvođača automobila Luka de Meo je tu informaciju potvrdio na sajmu automobila u Ženevi, istakviši da je "Renault u dobrim razgovorima sa VW-om o malom električnom vozilu". On je dodao da Renault takođe razgovara i sa drugim potencijalnim partnerima, ali ih nije imenovao.

"Ja sam otvoren za svakoga ko želi da uskoči. Ja imam proizvodni kapacitet. Ja imam platformu. Ja znamo kako to da uradim", istakao je samouvereno De Meo.

Evropski proizvođači automobila su u žurbi da, u što je moguće kraćem roku, tržištu ponude električna vozila koja će po ceni moći da pariraju klasičnim automobilima sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem iste klase.

Istovremeno, podstaknuti sve većom ponudom kvalitetnih i jeftnijih električnih automobila iz Kine, evropski proizvođači žele da izbegnu "preotimanje" tržišta od strane kineske konkurencije koja sve većim brojem modela cilja ne evropske kupce.

Renault je prošlog novembra najavio da će 2026. godine lansirati mali električni model Twingo (galerija iznad u tekstu), čija bi početna cena trebalo da bude ispod 20.000 evra. Da bi snizio troškove njegove proizvodnje, Renault će koristiti jeftinije litijum-fero-fosfatne baterije, rekao je De Meo naglasivši da će se sa tim projektom nastaviti sa ili bez partnera.

Francuski proizvođač je u ponedeljak u Ženevi predstavio novi model Renault 5 E-Tech, dizajnerski omaž jednom od najlegendarnijih francuskih automobila svih vremena, svog aduta u trci za jeftini mali električni automobil sa cenom do 25.000 evra.

A kada je o evropskoj konkurenciji (ili možda budućim partnerima) reč, Volkswagen zaostaje u trci za pristupačni mali elektromobil na baterije po ceni sličnoj modelima sa SUS motorima.

Renault 5 E-Tech i budući Volkswagen ID.2ALL – modeli u kategoriji do 25.000 evra
Izvor: Renault / Volkswagen

U slučaju nemačkog proizvođača, bojazan od mogućnosti gubitka tržišta od strane kineske konkurencije raste, pogotovo ako se ima u vidu da je najveći kineski proizvođač električnih vozila BYD, koji u Evropi već nudi pet svojih modela, izrazio želju za ekspanzijom u Evropi i plan da do 2026. u Nemačkoj proda 120.000 električnih automobila.

Grupacija Stellantis nedavno je lansirala Citroen e-C3, elektirčni model u cenovnoj kategoriji ispod 25.000 evra, koji će u verziji sa manjim paketom baterija i kraćim dometom koštati ispod 20.000 evra. U julu ove godine, Fiat u Kragujevcu počinje proizvodnju naslednka modela Panda koji je nastao na istoj platformi.

Partnerstvo sa Renault-om bi pomoglo da Volkswagen u dogledno vreme, od neke dve do tri godine, na tržište plasira električne naslednike svojih minija VW e-Up, kao i njegovih "rođaka" Škode Citigo i Seata Mii.

BONUS VIDEO: