mećava na struju

Kineski "metak na točkovima": Vuče ga 1.287 "konja", do stotke ubrzava za samo dve sekunde

Autor Miloš B. Jovanović

Zove se HiPhi A i preti da napavi ozbiljnu pometnju na tržištu, pogotovo među električnim modelima visokih performansi kao što su Tesla Model S Plaid i Lucid Air Sapphire

Izvor: HiPhi

Globalno tržište električnih automobila kineski proizvođači bukvalno – napadaju na svim frontovima! Od malih gradskih "autića", preko modela srednje klase, do ultra-luksuznih limuzuina, terenaca i prostranih minivanova...

Ali, takođe, žele svetu da pokažu svoje znanje i veštinu u proizvodnji elektromobila visokih performansi, koji bez problema mogu da izađu na crtu modelima kao što su Teslini Model S i Model X sa dodatkom "Plaid" u imenu ili Lucid Air Sapphire.

U septembru je, u Evropi već poznati proizvođač, Geely lansirao model Zeekr 001 FR, četvoromotorni "liftbek" model srednje klase sa ukupnom snagom do 943 kilovata, odnosno 1.265 konjskih snaga. Taj automobil od 0 do 100km/h ubrzava za samo 2,07 sekundi i u Kini se prodaje po ceni nižoj od 140.000 dolara, što je jeftinije od Teslinog Modela S Plaid.

Izgleda, međutim, da je broj onih koji žele da se uključe u ovu prestižnu trku u porastu, pa je tako kompanija Human Horizons svoj model HiPhi Z prodvrgla ozbiljnom tjuning i stajling tretmanu. Inače, reč je o proizvođaču koga je osnovao nekadašnji predsednik kinesko-američke kompnaije SAIC-GM Dejvid Ding.

"Standardni" HiPhi Z i sam izgleda kao "divlji" koncept automobil, ali je na njemu toliko elemenata promenjeno da je proizvođač, na kraju, odlučio da novoj supersportskoj verziji promeni i samo ime u – HiPhi A.

Tako je električni super-sedan dobio dosta agresivnije prednje branike sa sportskim aerodinamičnim elementima, masivno fiksno zadnje krilo koje se uzdiže iznad zadnjeg stakla, velike aluminijumske točkove visokih performansi "obuvene" u ekstra široke niskoprofilne gume, karbon-keramičke kočnice i mnogo sportskih detalja od ugljenčnih vlakana.

Kao i model Z, automobil ima spoljne bočne ekrane sa strane suvozačkih vrata, koji mogu da se koriste za slanje poruka drugim učesnicima u saobraćaju.

Human Horizons – HiPhi A
Izvor: YouTube / Vision Effect TV

Sličnost sa modelom od koga je potekao mnogo je očiglednija u unutrašnjosti. Izgled glavnog 15-inčnog ekrana osetljivog na dodir je nepromenjen, tu su i dva manja ekrana kamera za vožnju unazad, ambijentalno osvetljenje, kao i HiPhi Bot robotska ruka koja ekran može da podešava u 8 različitih smerova.

HiPhi A je "metak na točkovima" koji je, kao i model Z, postavljen na kompanijsku 800-voltnu platformu, ali je i prvi automobil izašao iz Human Horizons pogona koga pokreću baterije i motori koje je taj proizvođač potpuno samostalno razvio. Podaci o kapacitetu baterija i dometu vozila sa jednim punjenjem za sada nisu dostupni, ali proizvođač navodi da je baterija u stanju da "isprazni 1,5 megavata snage na svom vrhuncu".

Baterija napaja pogonski sistem od tri elektro-motora, koji pokreće sva četiri točka (AWD) vozila. On na točkove isporučuje kombinovanu snagu od 960 kilovata, odnosno 1.287 konjskih snaga. Svaki motor pojedinačno proizvodi 429KS (320kW), s tim što jedan pokreće prednju, a druga dva motora zadnju osovinu automobila.

Human Horizons je na ovom modelu uveo još dve inovacije, za koje tvrdi da su primenjene po prvi put u automobilskoj industriji. Naime, baterija automobila je sa donje strane automobila zaštićena štitom od ugljeničnih vlakana, otpornim na metke, dok je sa gornje strane štiti, takođe, karboski panel koji je zaštićen posebnim vatrostalnim premazom.

Zahvaljujući konstrukciji rotora od ugljeničnih vlakana, uljnom hlađenju i tehnologiji direktnog hlađenja kalema magnetnog cilindra, motori su prema tvrdnji proizvođača, u stanju da dostignu maksimalnih 22.000 obrtaja i to u periodu dužem od 30 minuta. Performanse koje iz toga proizilaze su zapanjujuće!

Izvor: HiPhi

HiPhi A je raketa u pravom smislu te reči! Do stotke ubrzava za samo dve sekunde, dok maksimalna brzina iznosi gotovo celih 300 kilometara na sat!

Tome doprinosi i činjenica da je odnos težine na prednjoj i zadnjoj osovini veoma blizu idealnom od 50:50, kao i da ugrađeni sistem vektorske kontrole (HiPhi Vectoring Control – HVC) popravlja držanje automobila u krivinama za 15 i kočenje za 10 procenata (u odnosu na model Z).

BONUS VIDEO:

Xiaomi SU7 Electric Sedan First Look
Izvor: YouTube / The Auto Observer