Čini se da pohlepi proizvođača automobila nema kraja, a Mercedes je najnoviji primer toga.
Nakon BMW-a, Mercedes je najnoviji nemački proizvođač koji je zaključao funkcije svog automobila iza pretplate. Ipak, ovaj proizvođač je otišao korak dalje, pa je rešio da ograniči performanse svojih vozila i uvede Acceleration Increase pretplatu.
Acceleration Increase je godišnja pretplata koja košta 1.200 dolara i unapređuje performanse automobila tako što poboljšava izlaznu snagu motora za 20-40%, povećava obrtni momenat i skraćuje vreme ubrzanja od 0 do 100 km/h za 0,9 sekundi tokom korišćenja Dynamic režima vožnje. Pretplata ne dolazi sa nekom vrstom fizičke nadogradnje - umesto toga, ona jednostavno otključava pune mogućnosti vozila, što ukazuje da je Mercedes namerno ograničio performanse svojih električnih vozila, ne bi li ih kasnije prodavao kao opcioni dodatak.
Acceleration Increase pretplata je dostupna samo na Mercedes-EQ EQE i EQS modelima
Kako je globalna prodaja novih vozila opala poslednjih godina, proizvođači automobila su se okrenuli prodaji softverskih nadogradnji i pretplatama. Iako ovo ima smisla za određene ponude specifične za softver, poput premijum funkcija navigacije ili daljinskog nadgledanja vozila, platni zid za otključavanje performansi automobila kompanije Mercedes je novi, prilično nepopularni trend, zbog kojeg proizvođači ograničavaju mogućnosti hardvera sa kojim je vozilo već opremljeno u fabrici.
Mercedes-EQ EQE
Ovakva odluka nam stiže samo mesec dana nakon što je BMW primenio sličan poslovni model na svoje automobile, zahtevajući od kupaca da plaćaju mesečnu nadoknadu od 18 dolara kako bi mogli da uključe grejače sedišta i volana. BMW je takođe ranije pokušao (neuspešno) da naplaćuje 80 dolara mesečno za pristup Apple CarPlay i Android Auto funkcijama, koje drugi proizvođači nude besplatno.