BMW POČEO NAPLATU AŽURIRANJA SOFTVERA AUTOMOBILA: Ako vozač želi da koristi novi tip svetala moraće to prvo da plati | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

"Oslepljivanje" vozača

BMW POČEO NAPLATU AŽURIRANJA SOFTVERA AUTOMOBILA: Ako vozač želi da koristi novi tip svetala moraće to prvo da plati

Autor Miloš Delević
Autor Miloš Delević

Novi trend među proizvođačima automobila vam se neće dopasti!

Izvor: YouTube / Printscreen/ BMW

U svetu tehnologija se sve više ponavlja trend gde neka osnovna funkcija uređaja postaje nedostupna za korisnike, a kako bi se koristila mora dodatno da se plati.

Tako nešto smo navikli od računara, mobilnih telefona, video igara, konzola i mnogih drugih tehnologija, ali smo zato ostali šokirani kada smo saznali da isti princip primenjuju i poznati proizvođači automobila.

Možda će vas zanimati:

Kako uređaji koje smo nabrojali prilikom korišćenja ne mogu da dovedu u opasnost korisnika (za razliku od automobila i drugih vozila koji se koriste u saobraćaju), zaista smo neprijatno iznenađeni paywall sistemom (pretplata koja vam otključava sadržaj) proizvođača automobila BMW. Kada pomislite na luksuzne automobile i njihove opcije koje ne dolaze sa osnovnom verzijom vozila sigurno pomislite na kožna sedišta, inteligentno samo-parkiranje ili sličnu opciju koja nije od krucijalnog značaja za vožnju.

Ukoliko ste se susreli sa novijim vozilima kompanije BMW, sigurno ste primetili da je osvetljenje farova baš jakog intenziteta, što zaista može da bude neugodno za vozače u suprotnom smeru koji se susreću sa njima. Već skoro dve godine BMW naplaćuje High Beam Assistant opciju koja smanjuje intenzitet svetlosti, prenosi The Verge. Ova opcija automatski kontroliše duga svetla. 

Vozač BMW-a mora da izdvoji dodatnih 160 dolara kako bi vozilo automatski smanjilo osvetljenje farova kada automobil u drugom smeru prilazi. Problem nije u ceni, već to što naplaćuju uslugu koja je već dostupna u samom automobilu, te nije potrebno da se instalira nikakav dodatan hardver, a ni softver da bi mogla da se koristi.

Ovakav poslovni model BMW-a je iznervirao mnoge korisnike društvenih mreža, a mnogi su istakli i da Mercedes koristi paywall sistem.

Kako električna vozila postaju sve popularnija i kako sve ide u smeru digitalizacije, nema sumnje da će ovaj trend postati sve popularniji među proizvođačima automobila. Pošto je u pitanju saobraćaj, apsolutno smo protiv ovakvih ideja, umesto da fokus bude na implementacijih istih radi sigurnije vožnje, proizvođači automobila gledaju kako da svoje zaista dobre ideje dodatno naplate. 

BMW duga svetla automatsko gašenje
Izvor: BMW

Šta vi mislite o ovakvom potezu proizvođača automobila?

Budite bolje informisani od drugih, PREUZMITE MONDO MOBILNU APLIKACIJU.

Pročitajte i ovo:

Komentari 1

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Razuman Srbin

To je za sada karakteristično samo za nemačke proizvodjače. I ranije su, pre digitalne ere, bili poznati po tome što su ostavljali otvore, tj. rupe na instrument tabli za onu dodatnu opremu koju niste naručili. Tek da znate da tu treba nešto da stoji, ali ga nemate.

Najnovije

Uređaji

Testovi