Suborbitalni akcelerator je uspešno lansirao teret agencije NASA na visinu od 9.150 metara.
SpinLaunch, kompanija koja ima za cilj da poremeti industriju lansiranja satelita tako što katapultira teret uz minimalnu upotrebnu raketnog goriva, upravo je završila veoma značajan test.
Kompanija je pomoću svog suborbitalnog akceleratora lansirala teret agencije NASA ka nebu, nakon čega ga je povratila i izvršila inspekciju sadržaja, ne bi li videla kako je podneo ubrzanje od 10.000 g i brzinu od 8.000 km/h.
Ovaj test, koji predstavlja 10. uspešno lansiranje kompanije, sproveden je u svemirskoj luci Amerika u Novom Meksiku 27. septembra, i samo je jedan u nizu testova koji imaju za cilj da utvrde da li tereti i sateliti mogu da izdrže stres katapultiranja.
Agencija NASA je sa kompanijom SpinLaunch u aprilu potpisala dogovor o testu lansiranja tereta pomoću svemirskog katapulta, ali nije jedina koja je lansirala teret ka nebu. SpinLaunch je takođe katapultirao terete kompanije AirBus, Kornel univerziteta i proizvođača satelita Outpost.
NASA je svoj teret dizajnirala da zabeleži kritične podatke o letu - imao je žiroskop, magnetometar, dva akcelerometra i senzore za temperaturu i vlažnost.
"Test 10 predstavlja ključnu prekretnicu za SpinLaunch, jer smo naš suborbitalni akcelerator učinili dostupnim za naše klijente, strateške partnere i istraživačke grup", objasnio je Džonatan Jeni, osnivač i izvršni direktor kompanije. "Podaci prikupljeni tokom testiranja biće od neprocenjive vrednosti i za SpinLaunch dok nastavljamo razvoj, kao i za naše klijente koji traže da im obezbedimo jeftin i održiv pristup svemiru".
SpinLaunch nije otkrio previše konkretnih detalja o testu, ali je potvrdio da je teret imao slične performanse kao i oni u prethodnim testovima, odnosno da je leteo do visine od 9.150 metara.
Suborbitalni akcelerator, koji je u razvoju od 2015. godine, prvi put je testiran prošlog novembra (video možete videti ispod). Ovaj sistem visine 50,4 m (33 m prečnik bubnja), predstavlja prototit budućeg orbitalnog sistema visine 100 metara, za koji se kompanija nada da će biti spreman do 2026. godine.
Oba sistema su kružni akceleratori. Koriste mehaničku ruku na električni pogon za ubrzavanje tereta do ogromnih brzina, koji se zatim oslobađa kroz cev ka svemiru.
Kompanija tvrdi da će njen metod biti mnogo jeftiniji, jer eliminiše 70% potrebe za gorivom i infrastrukturom tradicionalnog lansiranja rakete. Takođe je ekološki prihvatljiviji, jer koristi samo mali raketni motor za konačno ubacivanje u orbitu.