U saradnji sa kompanijama GM i Lockheed Martin, Goodyear se nada da će se njihove gume ponovo naći na površini Meseca.
Nakon što su General Motors i Lockheed Martin prošle godine udružili snage ne bi li napravili lunarni rover, sada su svom timu dodali i kompaniju Goodyear koja će biti zadužena za gume novog vozila.
Projekat, koji se očekuje da bude gotov 2025. godine, se odvija u okviru Artemis misije agencije NASA i samo je jedan od projekata koji se takmiče da postave svoje rešenje na površinu meseca. Ipak, nema sumnje da je iskustvo kompanije Goodyear od ogromnog značaja - njihove gume su se već koristile na mesecu tokom Apollo misija.
"NASA-in Artemis program ima jasnu potrebu za površinskim lunarnim transportom koju planiramo da ispunimo sa vozilima kojima će upravljati astronauti ili će biti korišćena autonomno bez posade", kaže Kirk Šajermen, potpredsednik kampanje lunarnog istraživanja u kompaniji Lockheed Martin. "Razvijamo novu generaciju lunarnog vozila koji će biti dostupan NASA-i i drugim komercijalnim kompanijama, pa čak i drugim svemirskim agencijama, kao pomoć nauci i ljudskom istraživanju".
Kako bi povećao lunarnu mobilnost i izdržao teške okolnosti na Mesecu, Goodyear koristi svoju visoko razvijenu tehnologiju guma bez vazduha, koja se sada koristi na Zemlji, na autonomnim šatlovima i putničkim vozilima.
"Sve što naučimo iz pravljenja guma za izuzetno teško radno okruženje Meseca, pomoći će nam da napravimo bolje gume bez vazduha na Zemlji", rekao je Kris Helsel, viši potpredsednik u kompaniji Goodyear. "Ovo će doprineti našem krajnjem cilju da omogućimo mobilnost bez obzira gde se ona odvija. Čast je pisati istoriju sa ovom prestižnom kompanijom koja zna kako da napravi ogromne skokove u istraživanju i mobilnosti".
Kako navodi Goodyear, lunarni roveri Apollo misije su dizajnirani da se koriste samo nekoliko dana u krugu od pet milja od mesta njihovog sletanja. Buduće misije će biti planirane za prelazak mnogo većih udaljenosti preko neravnog terena, a sve to dok rade na ekstremnijim temperaturama.
Nove mogućnosti guma biće potrebne za godine izdržljivosti, pa čak i opstanak na temperaturama od -150 °C noću do 121°C danju.