Kao što to čine Ilon Mask ili Džef Bezos i Kina će slati ljude u svemir.
Kina namerava da pošalje prvu grupu komercijalnih putnika u suborbitalni svemir 2025. godine, sa svakim letom po ceni između dva i tri miliona juana (oko 287.000 do 430.800 dolara), rekao je stručnjak za rakete Jang Jićang, prenosi Kineska medijska grupa.
"Trenutno postoje tri načina putovanja u svemir. Prvi je ulazak u svemirsku stanicu, koja postavlja stroge zahteve za fizičko i psihičko stanje turista", objasnio je naučnik koji je 2018. bio generalni direktor raketnog projekta Dugi marš 11 i osnivač raketne kompanije CAS Space sa sedištem u Pekingu. "Drugi način vodi turiste u svemir na teretnom avionu koji se koristi za podizanje druge letilice", dodao je.
Treći način, prema Jangu, i onaj na koji će se Kina fokusirati, jeste suborbitalno putovanje svemirom. Ovo će biti pogodnije za većinu putnika.
SAD su počele da komercijalizuju svoj svemirski sektor 1980-ih, a industrija je relativno sazrela kada je SpaceX osnovan 2002. Virgin Galactic je najavio ove vrste putovanja po ceni od 450.000 dolara po sedištu, prema ranije dostupnim podacima ove američke kompanije.
Pogledajte kako izgleda Virgin Galactic putovanje u svemir:
Kina je pokrenula ovaj sektor relativno kasno 2015. godine, ali je industrija već dobila oblik uz brz razvoj. “Kina će verovatno dostići nivo razvoja SAD u sektoru komercijalizacije svemira u roku od 10 godina“ rekao je Jang.
Ovaj sektor u Kini je ušao u takozvanu eru 2.0 vođenu aplikacijama i tržišnim silama, što se razlikuje od takoreći ere 1.0 koja je predstavljala osnovnu za proizvodnju, istraživanje i razvoj u domenu svemirskog turizma i planiranja bilo kakvog puta u svemir uopšte.
Prema industrijskom izveštaju, Kina je 2021. imala više od 370 preduzeća koncentrisanih isključivo na proizvodnju satelita, lansiranje raketa i relevantne usluge zasnovane na satelitima u orbiti, prenosi Kineska medijska grupa (China Media Gropu, CMG).