Vertikalno poletanje

ISPORUKA VELIKIH PAKETA: Dron koji može da ponese 200 kilograma tereta

Autor Milan Živanović

Kompanija Volocopter je do nedavno bila najpoznatija po letećim taksijima s osamnaest rotora. Potom je predstavila i novi dron po imenu VoloDron, koji je specijalizovan za transport robe.

Volodron
Izvor: Smart Life/ Volocopter DB Schenker

Sve je više električnih letelica koje imaju sposobnost vertikalnog poletanja i sletanja (eVTOL), budući da će ta mogućnost značajno uticati na mobilnost u prenaseljenim urbanim sredinama.

Nemačka kompanija Volocopter se polako probija u toj oblasti, a projekat VoloPort bi mogao da ponudi rešenja za infrastrukturu koja je neophodna za funkcionisanje ovakvih „letećih vozila“.

Možda će vas zanimati

U fokusu je izgradnja objekata koji bi trebalo da omoguće vertikalna poletanja i sletanja za leteće taksije i dronove za isporuku, ali i modeli letelica koje će moći da ponesu veći teret.

Kompanija nudi projekte po principu „uradi sam“, a ističe se da je VoloPort spreman za izgradnju, što znači da može da omogući objekte za poletanje i prizemljenje koje mogu da funkcionišu potpuno nezavisno.

Kompanija Volocopter je do nedavno bila najpoznatija po letećim taksijima s osamnaest rotora. Potom je predstavila i novi dron po imenu VoloDron, koji je specijalizovan za transport robe.

Novi dron može da ponese do 200 kilograma tereta, a poslednji test let se odigrao u Nemačkoj – tačnije u Hamburgu. Izgleda da teret nije uticao na letenje, pa se dron kretao s lakoćom. Brzo se vinuo na 22 metra od tla, a u vazduhu je ostao tri minuta. Sada su na redu luke za sletanje, a Volocopter već neko vreme planira njihovu izgradnju. Tako će dronovi moći bezbedno da poleću i sleću, s putnicima ili s robom.

VoloDron
Izvor: Smart Life/ Volocopter

Još jedan uspešan let VoloDron modela je dokaz da Volocopter već zauzima značajno mesto u industriji, a transportna mreža koju gradi je održiva, najpre zbog toga što koristi električne letelice. VoloDron je deo te flote, a prvi put je poleteo još 2019. godine i od tada se redovno testira. .