Uspešni testovi Jak-40LL modela približavaju nas motorima i elektromagnetnim sistemima za potpuno električne avione.
Ruski avion-laboratorija Jak-40LL sa električnim motorom izveo je prvi let na avio-salonu MAKS 2021.
Hibridni pogonski sklop koji je zasnovan na motoru sa gasnom turbinom i superprovodljivim električnim motorom dopunjuju dva standardna turbomlazna motora.
Sastoji se od bloka akumulatorskih baterija, električnog motora, jačine 680 konjskih snaga i pogonske jedinice za njegovo napajanje - turbopropelerskog motora i na njega priključenog električnog generatora.
Električni motor je za pet do 20 odsto ekonomičniji od svojih pandana zahvaljujući upotrebi visokotemperaturnih superprovodnih tehnologija i kriogenog hlađenja.
Ispitivanja hibridne mašine u sklopu letelice počela su u februaru u Novosibirsku, pri čemu je avion Jak-40 pretvoren u specijalizovanu letačku laboratoriju. Jedan od tri motora Jak-40 modela, koji se nalaze u zadnjem delu aviona, zamenjen je turboosovinskim gasno-turbinskim motorom sa električnim generatorom, koji je razvio ruski Centralni institut za avionske motore (CIAM) zajedno sa vazduhoplovno-tehničkim univerzitetom Ufa.
Električni motor, koji koristi sistem visokotemperaturne superprovodljivosti i kriogen, ugrađen je u nos aviona sa tromlaznim pogonom.
Planirano je da se nova tehnologija koristi za proizvodnju motora i elektroenergetskih sistema za potpuno električne avione i helikoptere.