Proizvođači automobila su se decenijama fokusirali na inženjering, snagu i luksuz vozila, sada će se prioriteti promeniti! Da li moderna vozila postaju više aparati nego mašine?
Napretkom tehnologije napreduje i iskustvo korisnika, te se tako da primetiti da se stvaraju novi trendovi.
Ti trendovi se nekima dopadaju, dok bi drugi voleli da se sve "vrati na staro", što je ipak nerealna želja.
Novi predsednik i izvršni direktor kompanije Porsche u Severnoj Americi, Kel Gruner ističe da je "Stiv Džobs isuviše dobro istrenirao potrošače". Sada ta kompanija želi da dostigne standarde koje je Apple postavio, a koje se tiču korisničkog interfejsa.
"Sa njihovim ekosistemom i besprekornim iskustvom korisnika, oni su oblikovali očekivanja potrošača. To ima direktni uticaj kako se ljudi osećaju kada kupuju parče tehnologije veliko kao što je automobil. Mi moramo da integrišemo digitalni doživljaj sa fizičkim zato što smo mi veoma, veoma fizički proizvod. Ukoliko nemate digitalno iskustvo, niste na radaru, vi ste irelevantni!" - smatra Gruner.
Da zaista ima smisla to što govori najbolje ukazuju električni automobili koji su prenapakovani raznim opcijama, tehnologijom kao što su osetljivi ekrani, na primer Mercedes EQS ima displej veličine 55 inča na komandnoj tabli. Pored ekrana, u digitalni doživljaj spadaju mogućnost samostalnog paljenja vozila, povezivanje sa telefonom čim uđete u automobil, aplikacije koje vam omogućavaju da napravite "garažu iz snova", kao i softver koji će vam davati više podataka o performansama vašeg vozila, ali i mnoge druge stvari.
Gruner je istakao divljenje prema Apple-u zbog načina na koji je ta kompanija integrisala svoje uređaje u svakodnevan život. Ta očekivanja ima i za svoju kompaniju, ali napominje da ovaj proizvođač automobila star 90 godina ima težak zadatak kako bi ostao relevantan.
Iako je ta kompanija zabeležila rast od 36% u odnosu na prošlu godinu (zahvaljujući kineskom i evropskom tržištu), te je u prvom kvartalu prodala skoro 72.000 vozila, Gruner ističe da Amerikanci imaju potrebu za dodatnim stvarima, funkcijama, opcijama, i da iste zahtevaju "već sutra".
Gruner dodaje da digitalni proizvodi, kako unutar, tako i van vozila, će unaprediti doživljaj vožnje, čak i kod onih ljudi koji su neodlučni kada su u pitanju novi modeli, kao što je na primer Taycan ili drugi električni automobili, koji nekima "deluju više kao aparati nego mašine". Zbog toga Porsche ulaže dodatne napore u digitalizaciju, zbog čega imaju aplikacije kao što su Porsche Finder, koja omogućava potencijalnim kupcima da nabave polovan Porsche, ili aplikacija kao što je Porsche ID koja korisnicima daje slobodu da naprave virtuelnu garažu za svoja vozila, kao u video igrama, a sve kako bi se privukla nova ciljna grupa!
Cilj je da se prate digitalne navike potrošača: "Imamo projekat koji se zove Virtual Build-to-Order gde mi zajedno sa veštačkom inteligencijom predviđamo šta klijent želi da naruči. Takve ideje se koriste svuda, od šoping centara do prodavnica, ali su one retke u svetu automobila". Prihod od takvih digitalnih proizvoda je minimalan, ali Gruner predviđa da će imati 100% uticaj na poslovanje.
Naglasak na digitalizaciju je prisutan i u novom Taycan modelu, u pitanju je električna limuzina vredna 80.000 dolara koja je glavni pokretač tranzicije ovog proizvođača automobila ka električnim vozilima i karbonskoj neutralnosti.
Taycan poseduje ekran veličine 53 inča koji je pritom osetljiv na dodir, a nudi brojne opcije kao što su otkrivanje gužve u saobraćaju u realnom vremenu, mapa sa stanicama za punjenje, itd... Taycan je programiran da potpuno "legne" korisnicima pametnih telefona. Iako i on ima svojih mana, među kojima paljenje i gašenje vozila sa zadrškom, Taycan se prodao u više od 9.000 primeraka širom sveta.
"Vreme pokretanja iPhone telefona je minimalno, to je zato što su korisnici navikli na to. Razlog se nalazi u tome što su telefoni uvek uključeni. Ukoliko zaključate svoj automobil, to je kao kada isključite iPhone. Kada je poslednji put da ste isključuli svoj iPhone? Potrošači očekuju da kad upalite kola da se sve odjednom pojavi, navigacija, ostale funkcije, šta god! Mi moramo da živimo sa time. Očekivanja korisnika dolaze od Apple-ovih uređaja, sviđalo se to nama ili ne" - zaključio je Garner, a prenosi Bloomberg.
Šta vi mislite, da li automobili sve više liče na pametne telefone?
Budite bolje informisani od drugih, PREUZMITE MONDO MOBILNU APLIKACIJU.