Uspešno obavljen test na postojećim šinama, lebdeći vozovi bi mogli da postanu realnost u Evropi | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Uspešno obavljen test na postojećim šinama, lebdeći vozovi bi mogli da postanu realnost u Evropi

Autor Ilija Baošić

IronLev tehnologija je dokaz da maglev vozovi mogu da saobraćaju na postojećoj infrastrukturi.

 IronLev šatl demonstracija Izvor: IronLev

Železnički saobraćaj u Evropi je za korak bliži velikoj prekretnici. Test koji je sprovela italijanska firma IronLev pokazao se kao uspešan primer da bi vozovi koji se služe magnetnom levitacijom (Maglev) mogli da se kreću na postojećoj infrastrukturi. Ovo je ogromno dostignuće, pogotovo ukoliko se uzme u obzir da na Starom kontinentu postoji više od 360.000 kilometara pruge u železničkom sistemu.

Tradicionalni vozovi, pa čak i oni koje nazivamo "brzim", koriste više energije, ali i proizvode više buke i vibracija. S druge strane, maglev vozovi lebde nad šinama, zbog čega trpe manji otpor i omogućavaju tiši rad. Nažalost, implementacija ovih vozova je do sada zahtevala unapređenja infrastrukture ili čak izgradnju potpuno nove, i upravo zato su rezultati obavljenog testa italijanske firme toliko uzbudljivi.

 IronLev šatl Izvor: IronLev

IronLev je demonstrirao kretanje šatla na postojećim šinama, bez ikakvih modifikacija, tokom kojeg je maglev uspeo da dosegne brzinu od 70 km/sat. U realnoj primeni, to bi značilo da evropske zemlje ne bi morale da vrše izmene na trenutnoj infrastrukturi kako bi implementirale noviju tehnologiju železničkog transporta.

U videu na kraju teksta prikazan je vrhunac razvoja maglev tehnologije, koja je prethodnih decenija proučavana i testirana kao zamena za starije i bučnije vozove današnjice. Ako ova demonstracija išta dokazuje, onda je to da smo korak bliže velikoj prekretnici u železničkom saobraćaju, čiji troškovi bi bili usmereni ogromnim delom na dizajniranje i izgradnju novih vozova.

Uprkos tome što je jedan "lebdeći" voz (M-Bahn) saobraćao u Nemačkoj od 1989. do 1991. godine, razvoj ove tehnologije nije ozbiljno primenjen u zapadnom svetu, pa je danas samo šest magleva operativno u svetu - tri u Kini, dva u Južnoj Koreji i jedan u Japanu.

Ipak, nema sumnje da su demonstracije kao što je ova pravi način da se njihova primena ubrza i železnički saobraćaj uvede u 21. vek.

IronLev demonstracija maglev voza na postojećim šinama
Izvor: IronLev Official

Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.

Najnovije

Uređaji

Testovi

…

Komentari 3

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Nazadovanje

Svuda u svetu Maglev vozovi se razvijaju da bi se postigle velike brzine. Cilj je 600-800 kmh, samo u EU razvijaju tehnologiju da bi smanjili trenje i ustedeli na energiju, pa makar voz bio i sporiji, jer znaju da ce imati sve manje energije, koja ce bivati sve skuplja. Sve je to deo jednog veeelikog procesa koji su izabrali.

Mašinovođa

70km/h?? To je i za naše pojmove ... sporo! 😁

Budžena Đunta

Ovo miriše na priču sličnu onoj sa Boeing 737 MAX.