Kompanija Tesla je na drugom mestu po globalnom udelu na tržištu električnih automobila.
Proizvođači električnih automobila se grčevito bore da ostanu relevantni na današnjem tržištu, a sudeći po rezultatima najnovijeg istraživanja kompanije Counterpoint Research, ova borba se svodi na pet kompanija koje zajedno obuhvataju skoro 50% udela globalnog tražišta, od kojih su čak tri iz Kine.
Podaci kompanije Counterpoint Research se odnose na period od drugog kvartala 2021. do trećeg kvartala 2022. godine i pokazuju da je prodaja električnih automobila porasla za 71% na godišnjem nivou, a globalni tržišni udeo električnih vozila činio je više od 15% svetske prodaje automobila u trećem tromesečju ove godine.
Kineski BYD Auto je ostao na čelu udela na tržištu zahvaljujući tome što je isporučio više od 547.000 EV jedinica, što je povećanje od 197% na godišnjem nivou. Njegova tri najbolja modela - BYD Song, BYD Qin i BYD Han - činila su više od 56% prodaje tokom trećeg kvartala ove godine. Iako je ovaj proizvođač najaktivniji na kineskom tržištu, nije bio bez uspeha ni u izvan matične zemlje, jer je u trećem kvartalu 2022. godine prodao skoro 17.000 električnih vozila širom sveta, što uključuje Evropu, Latinsku Ameriku, jugoistočnu Aziju, Bliski istok, Afriku i Okeaniju.
Uprkos podizanju cena, globalna prodaja kompanije Tesla porasla je za 43% na godišnjem nivou, a prodato je više od 343.000 vozila. Kompanija Ilona Maska je u trećem kvartalu zabeležila povećanu potražnju u Evropi, a izgradnja proizvodne trake u fabrici u Berlinu pomogla je u isporuci rekordnog broja Model Y automobila u Nemačkoj. Uprkos rastu, isporuke su bile ispod očekivanja zbog logističkih problema sa kojima se ovaj proizvođač suočavao.
Wuling, kineski brend, porastao je za 31% na godišnjem nivou i zauzeo treće mesto na globalnom tržištu električnih vozila, a model Hongguang Mini EV ostao je neprikosnoveni tržišni lider od svog lansiranja u drugoj polovini 2020. godine. Potražnja za mini električnim automobilima u Kini je ogromna jer koštaju manje, ispunjavaju uslove za subvencije i, najbitnije od svega, služe svrsi.
Prodaja električnih automobila kompanije Volkswagen porasla je za 28% u prethodnih godinu dana i oporavila se od pada u drugom kvartalu. Serije ID.3, ID.4 i ID.6 bile su najprodavaniji Volkswagen EV modeli tokom trećeg tromesečja. VW električni automobili su već dovoljno sazreli da kompanija uveliko sprema drugu iteraciju.
Među rezultatima kompanije Counterpoint, kineski GAC Motor pojavio se kao peti najprodavaniji brend, prestigavši BMW i Mercedes-Benz. Tokom trećeg kvartala 2022. GAC je prodao više od 85.000 vozila i zabeležio rast od 145% na godišnjem nivou. Model Aion Y je bio najprodavanije električni automobil ove kompanije koja posluje samo u Kini.
Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.