Volkswagen najbolji, Tesla na trećem mestu - izveštaj prodaje električnih vozila u Evropi za prvu polovinu 2022. godine | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Volkswagen najbolji, Tesla na trećem mestu - izveštaj prodaje električnih vozila u Evropi za prvu polovinu 2022. godine

Autor Ilija Baošić

Pad kompanije Tesla se pripisuje zatvaranju fabrike u Šangaju zbog pandemije, ali se očekuje osetan rast prodaje u drugoj polovini godine.

 Izveštaj o prodaji električnih automobila u Evropi u prvih 6 meseci 2022. godine. Izvor: Škoda Auto

Na osnovu Dataforce podataka, Automotive News Europe je objavio izveštaj o prodaji električnih automobila u prvoj polovini 2022. godine na evropskom tržištu.

Prvo mesto pripalo je Volkswagen grupi. Nemačka grupacija u prvih 6 meseci 2022. godine prodala je 116.307 električnih automobila. Najprodavanije električno vozilo ove grupacije bio je automobil Škoda ENYAQ iV. Kada je reč o pojedinačnoj prodaji, tu Volkswagen nije pri vrhu, a Škoda ENYAQ iV prodata je u 19.951 primeraka, što je pozicionira na 5. mesto po pojedinačnim prodajama.

Možda će vas zanimati

Na drugom mestu našao se Stellantis, francusko-italijansko-američka grupacija, koja se na Starom kontinentu nalazi na vrhuncu, kada je reč o prodaji električnih vozila. Stellantis je prestigao kompaniju Tesla u prvoj polovini ove godine i zauzeo drugo mesto, čime se približio Volkswagen grupi.

Automobilska kompanija koja je nastala spajanjem francuske PSA Group i Fiat Chrysler Automobiles ima za cilj da postane vodeći evropski proizvođač električnih automobila, ispred kompanija Volkswagen i Tesla.

U prvoj polovini 2022. godine, ova kompanija je prodala 105.413 električnih vozila. Najprodavaniji električni automobil ove kompanije u pomenutom periodu bio je Fiat New 500. U nekoliko zemalja ovaj automobil je bio najprodavaniji od svih. U Francuskoj je najprodavaniji električni automobil bio Peugeot e-208.

Pad prodaje Tesla električnih automobila pripisuje se zatvaranju fabrike u Šangaju zbog pandemije virusa COVID-19, spore adaptacije nove fabrike u Berlinu i problemu sa snabdevanjem poluprovodnicima. Ipak, predviđanja tvrde da će Tesla u drugoj polovini ove godine isporučiti oko 200.000 električnih vozila na Starom kontinentu.

Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.

Najnovije

Uređaji

Testovi

…

Komentari 3

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Darko

Koji će nam taj električni otpad sa litijumskim baterijama? To se ne isplati. Budućnost pripada metanu i vodoniku. Nije bitno da li će biti gorive ćelije ili SUS motori ali je sve bolje od ovog litijumskog otpada. Samo lud čovek može da da pare za ovo što sada nude. Baterije se brzo prazne a jako sporo pune.

Dzi

Ne moze nista vestacki...pumpanje dolara bez pokrica izmedju ostalog u super laznog gigatna i vizionara donosi lazni uspeh kratkog daha... u klasicnim automobilima su doziveli potop i fijasko pa su hteli silom da se nametnu...prvo zabranama gde Evropljani amerima brisu patos...posle guranjem medijske masinerije centralnog komiteta ovog Maska...po principu ajfona...ali jasno je da je Nio buducnost...kao i tradicionalni a kvalitetni Evropski proizvodjaci...

Mire

Bravo Peugeot, samo rokajte.