IONIQ 5 i EV6 doživljavaju nezapamćen uspeh na tržištu električnih automobila
Kupci sve češće biraju električne automobile, a industrija duguje mnogo kompaniji Tesla na proboju ovih vozila. EV tržište se toliko uvećalo poslednjih godina da EU smatra da je njihova nova odluka, da zabrani prodaju dizelaša i benzinaca do 2035. godine, potpuno realna i izvodljiva. Ipak, Tesla više nije jedina sila na ovom polju i danas ima ozbiljnu konkurenciju.
Južnokorejski proizvođači automobila Hyundai i Kia su predstavili dva nova električna automobila ove godine - Hyundai IONIQ 5 i Kia EV6. Ovi modeli su odmah uzdrmali prodajne top liste, pretekavši Nissan Leaf, Chevrolet Bolt, kao i svako drugo električno vozilo na tržištu koje nije proizvela Tesla.
Do maja, Hyundai i Kia su ukupno prodali oko 21.500 primeraka ovih modela u SAD, nadmašivši čak i popularni Ford Mustang Mach-E, koji je kupilo 15.700 vozača.
"Ako gledamo kroz perspektivu električnih vozila, oni su počistili pod konkurencijom", rekao je analitičar Džozef Jun. "Iskreno, ne znam da li neki dileri oko mene imaju išta na zalihama".
Tesla i dalje prodaje daleko više automobila, ali je kompaniji bila potrebna decenija da isporuči onoliko električnih vozila koliko su Hyundai i Kia uspeli za nekoliko kratkih meseci. Čak je i Mask bio impresioniran.
Tajming je bio izuzetno povoljan zahvaljujući porastu zabrinutosti za klimu, kao i rastućim cenama goriva u SAD. Iako postoje vozila na baterije, kupci još uvek nemaju mnogo izbora. Od 30-ak modela koji se prodaju na američkom tržištu, samo nekoliko se može kupiti za manje od 45.000 dolara, a većina su relativno mali, zastareli automobili, kao što je Nissan Leaf.
IONIQ 5 i EV6 nude prostor za prtljag koji je uporediv sa malim SUV-om, vozilom čija veličina i oblik su u poslednje vreme zauzeli svoje mesto u garažama Amerikanaca. Oba automobila se zasnivaju na istoj modularnoj platformi, imaju iste motore i baterije, a imaju i slične specifikacije brzine.
Punjenje ovih modela je među najbržim u industriji, dodajući 25 kilometara dometa u minuti pod idealnim uslovima. Oni takođe nude nekoliko funkcija koje su nove u na EV tržištu - pedale za podešavanje regenerativnog kočenja i dvosmernu snagu (mogućnost napajanja električnih alata ili punjenja drugih električnih vozila).
"Ova dva automobila su se pojavila po pravoj ceni i pravoj veličini za mnoge kupce“, rekao je Jun. "Mislim da postoji određena doza poverenja kada veliki proizvođač ulazi u mejnstrim igru.“
Do sada je, otprilike, tri od četiri kupca EV6 ranije vozilo automobil drugog brenda, kako tvrdi Kia, a samo jedan od 10 je ranije posedovao električno vozilo. Trenutna lista čekanja za EV6 duga je oko šest meseci, a prosečna kupovna cena je nekoliko hiljada dolara iznad preporučene cene, što sugeriše da je većina kupaca spremna da plati premiju.
"Naši dileri izveštavaju da se ovi automobili prodaju za nekoliko sati“, rekao je Erik Votson, potpredsednik prodaje u Kia America.
Hyundai planira da lansira novi električni automobil svake godine do kraja decenije, a spremni su da ulože 16,5 milijardi dolara na povećanje proizvodnje električnih vozila u Južnoj Koreji. Do 2030. godine, ovaj proizvođač želi da preuzme 12% globalnog tržišta električnih vozila.
"Definitivno imaju prednost“, kaže Jun. "Toyota i Subaru će morati da vide da li mogu da ih uhvate". Da će ove kompanije morati svojski da se potrude, govori i opoziv svojih prvih električnih automobila zbog problema usled kog ovim vozilima može da otpadne točak.
Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.