Kada se zaglavi najfrekventniji globalni morski koridor…
Preko 150 brodova ostalo je zaglavljeno ispred Sueckog kanala zbog blokiranja prolaza MV Evergreen, gigantskog broda natovarenog sa 200.000 tona, dugačkog 400 metara koji je u tom trenutku nosio 20.000 kontejnera.
Brod se zbog jakih bočnih vetrova delimično nasukao, ali na način da je u potpunosti blokirao ovaj, verovatno najbitniji, globalni tranzitni koridor.
Blokada Sueckog kanala već je počela da izaziva ogromne zaostatke u globalnim lancima snabdevanja. Deset posto svetske trgovine odvija se kroz Suecki kanal, tako da ova nezgoda ima veliki uticaj na pomorski transport.
Pored toga, doći će do značajnih nuspojava: Kad se Evergreen ukloni s puta i brodovi ponovo počnu da prolaze, možemo očekivati masovne gužve u evropskim lukama. To će posledično dovesti do kašnjenja u protoku opreme nazad u Aziju i stoga će imati posledice na dostupnost kontejnera itd.
“Zbog očekivanih zagušenja luka u Evropi, očekujemo više interesovanja za avionski i železnički transport u narednim nedeljama. Železnički prevoz robe je stabilna opcija sa vremenom tranzita koji je do 50% brži od pomorskog i 60% isplativiji od avionskog prevoza. Za izuzetno hitne pošiljke, tu su usluge nedeljnog čarter leta iz Kine i Hong Konga do srednje Evrope kako bi korisnici mogli da ispune i najstrože rokove”, kaže Nebojša Đekić, direktor prodaje i razvoja u kompaniji cargo-partner Srbija.
Železnički transport je moguće konfigurisati tako da bude ekonomski isplativ i ekološki održiv, tako da poslovanje bude zasnovano na najstrožim ekološkim standardima. Elektrifikacija pruga kroz Kinu, Rusiju i Evropu je izvršena na svim važnim transportnim rutama, čineći vozni transport daleko pouzdanijim i ekološki prihvatljivijim vidom prevoza robe najrazličitije vrste.
suecki kanal zaglavljen brod roba čeka isporuku onlajn kupovina kasni foto svemir
“Nekoliko prevoznika je već sad počelo da preusmerava svoje pošiljke oko Afrike, preko Rta dobre nade, što će dovesti do toga da se tranzitna vremena produže za oko sedam do devet dana. Da bi se kupcima pomoglo da efikasnije planiraju svoje lance snabdevanja, neke kompanije nude već sad i potpunu vidljivost pošiljaka pomoću inteligentnog Sistema za praćenje kontejnera. Na ovaj način oni mogu tačno da vide gde su njihovi kontejneri i brzo reaguju u prilagođavanju svojih lanaca snabdevanja“, kaže Đekić i dodaje da pažljivo prate događaje i da su često smo u kontaktu sa brodskim prevoznicima, kao i kupcima kako bi ih obaveštavali o najnovijim dešavanjima.
Tranzitnom rutom koja je trenutno gotovo potpuno u prekidu u Srbiju stiže roba široke potrošnje poput nameštaja, igračaka i prehrambene robe sa dužim rokom trajanja, među kojom su čak i jabuke, koje nekad i sazrevaju na putu do naše zemlje.
U ovom trenutku niko ne može pouzdano da tvrdi koliko će biti potrebno da se uspostavi normalan protok preko Sueckog kanala, ali je sigurno da će se situacija odraziti na deo svetske ekonomije imajući u vidu da brojne industrije snabdevaju svoju proizvodnju robom koja stiže na ovaj način.
Budite bolje informisani od drugih, PREUZMITE MONDO MOBILNU APLIKACIJU.