SRBIJA DUPLO VIŠE KUPOVALA ONLAJN TOKOM KORONE, porasla i tradicionalna trgovina, a broj žalbi premašio 22.000 | Smartlife RS

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

SRBIJA DUPLO VIŠE KUPOVALA ONLAJN TOKOM KORONE, porasla i tradicionalna trgovina, a broj žalbi premašio 22.000

Objavljeni zvanični podaci o kupovini na internetu u Srbiji tokom 2020. - zaista smo promenili navike!

  Izvor: MONDO / Visa

U Srbiji je u onlajn trgovini u 2020. godini ostvaren promet od 33 milijarde dinara, što je gotovo dvostruko više nego 2019, kada su kupci na ovaj način potrošili 17 milijardi dinara, izjavio je državni sekretar u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija Uroš Kandić.

On je na Sajmu potrošača u Beogradu, posvećenom onlajn trgovini, istakao da su potrošači u ovakvom vidu kupovine bolje zaštićeni nego kada to čine na tradicionalni način.

Možda će vas zanimati:

"Onlajn trgovina čini svega jedan odsto od ukupne trgovine prehrambenih trgovinskih laca, tako da je prostor za rast enorman, jer je onlajn trgovina bezbednija i pruža veći asortiman mogućnosti da se nadju različite proizvode koji su i jeftiniji", rekao je Kandić.

Naveo je da onlajn potrošač ima i pravo da u roku od 14 dana kupovine proizvod vrati prodavcu bez bilo kakve obaveze da ga izveštava zbog čega to čini, izuzimajući situacije koje su specifične, poput kupovine hrane.

Kandić je rekao da je Srbija u prethodnoj godini imala rast od četiri odsto u tradicionalnoj kupovini, što je uzimajući u obzire uslove sa pandemijom korona virusa, odličan rezultat. "Mi ćemo i dalje nastojati da štitimo i razvijamo prava potrošača u Srbiji, da pratimo evropske standarde i da se usklađujemo sa evropskim direktivama", kazao je državni sekretar.

Najavio je da Ministarstvo pripremama izmene Zakona o zaštiti potrošača, radi davanja veće nadležnosti tržišnoj inspekciji, odnosno mogućnost izdavanja prekršajnih naloga, što ona sad ne može. "Inspekcija će moći će da sankcioniše 33 vrste prekršaja koje trgovci budu činili, a radićemo i na vansudskom rešavanju sporova potrošača i trgovaca. Prvi put ćemo uvesti obavezu da sami trgovci budu učesnici u tom postupku medijacije", kazao je Kandić.

Možda će vas zanimati:

Uz to će biti povećana vrednost robe koja će moći da ide na vansudsko rešavanje, odnosno na više od dosadašnjeg limita od 500.000 dinara.

Naveo je da je u Srbiji pre 2014. bilo 2.000 prijava potrošača godišnje, a danas ih je 22.000.

Da li ste vi više kupovali zbog korone?

Budite bolje informisani od drugih, PREUZMITE MONDO MOBILNU APLIKACIJU.

Pročitajte i ovo:

Najnovije

Uređaji

Testovi

…

Komentari 0

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA