Cilj događaja je da podstakne dijalog i saradnju izmedu državnih institucija, transportnih preduzeća, međunarodnih organizacija, finansijskih institucija i privatnog sektora kako bi se razvile efikasne strategije i rešenja za unapređenje održivog transporta u Srbiji.
Konferencija "Tranzit ka održivosti - budućnost transporta u Srbiji", u organizaciji kompanije WMG (Wireless Media Group) u okviru višegodišnjeg serijala konferencija "Re-set Summit", održava se danas u Privrednoj komori Srbije, uz institucionalnu podršku Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Republike Srbije, Privredne komore Srbije i Nemačko-srpske privredne komore, kao i uz podršku partnera WMG fondacije i kompanija: Evropske investicione banke (EIB), Bex Energy Solutions d.o.o., Stadler Rail AG, MOL Serbia i Milšped Group.
Cilj ovog događaja je da podstakne dijalog i saradnju između državnih institucija, transportnih preduzeća, međunarodnih organizacija, finansijskih institucija i privatnog sektora kako bi se razvile efikasne strategije i rešenja za unapređenje održivog transporta u Srbiji. Razmenom iskustava i uvida u najnovije tehnologije i inovacije, konferencija će doprineti definisanju smernica za održivi razvoj transportne infrastrukture, kao i za smanjenje ekološkog otiska u sektoru transporta i logistike.
Na drugom panelu pod nazivom "Održivi drumski transport i zelena logistika" učesnici su razgovorali o implementaciji principa održivosti u logistici i ESG strategija, ulozi digitalizacije i pametnih rešenja u unapređenju zelene logistike, zelenim investicijama, kao i primeni AI u logistici.
Izvor: PromoNačelnik Odeljenja za drumski transport u Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Damir Ledenčan istakao je da Srbija ima nacionalnu strategiju saobraćaja po pitanju zaštite životne sredine koja će uskoro biti usvojena.
"Prosečna starost voznog parka je 17 godina, a očekuje se da do 2030. godine bude 14 godina - rekao je on i istakao da je država već sprovela subvenicje za obnavljanje taksi voznog parka, a uređen je i zakonodavni okvir koji treba da uredi pitanje električnih punjača."
"Što se tiče zelenih tehnologija i digitalizacije, daleko smo otišli u odnosu na neki prethodni period. Uveli smo registar drumskih prevoznika, a uprava carina je sama integrisala taj naš sistem i u svojim kontrolama ga aktivno koristi. Što se tiče javnog prevoza u narednom peridou doći će do povezivanja drumskog i železničkog transporta, to su te neke mere koje smo mi preduezli kad je u pitanju digitalizacija i zelena tranzicija."
Izvor: Petar AleksićDekan Saobraćajnog fakulteta prof. dr Milorad Kilibarda naglasio je da je akademska zajednica vrlo aktivna kada je u pitanju zelena logistika i trasport.
"Rešenje je da radimo optimalno i sa aspekta energetike i sa aspekta ekologije. Digitalne platforme omogućavaju da merimo, pratimo i imamo izveštaje o potrošnji štetnih gasova i goriva u drumskom saobraćaju - rekao je on i dodao da Saobraćajni fakultet ne može da iškoluje studenata koliko to privreda traži, te da je cilj da se radi zajedno sa privredom i poslodavcima kako bi se čitava profesija unapredila i kako bi se pomoglo društvu."
Izvor: Petar AleksićNedim Begović, ekspert za zeleni i multimodalni transport, Stalni sekretarijat Transportne zajednice, naveo je da je što se tiče transportne zajednice naš glavni cilj je da se uskladimo sa zakonodavstvom EU do 2025. godine.
"Biće duplo gore, biće duplo zagađenje, ako ne preduzmemo nešto. Ceo region po pitanju održivog transporta treba da se kreće. Doneli smo zajednicku strategiju, a logistika i multimodalni transport igraju glavnu ulogu. Nema jednog rešenja koji rešava sve. Treba da se radi na problemu vozila, da se radi na infrastrukturi i mulitmodalnosti, a da bi imali multimodalnost neopohodna je uvezanost. Saradnja je ključna kada je reč o održivoj mobilnosti, a, narvno, potrebno je da se usvoje i usklade svi zakonodavni okviri", rekao je.
Izvor: Petar AleksićVelizar Perunović, direktor prodaje Milšped Group, istakao je da je ta kompanija 2018. godine nastupila van evropskog tržista, u Americi i Kini.
"Prisutni smo i u Nemačkoj i imali smo obavezu da primenjujemo sve što se od nas tražilo u ovim zemljama i da to primenimo na tržištu Srbije. Fokus nam je CO2 emisija. Naša strategija vodi ka održivom poslovnom modelu, radimo kao kompletan sistem gde će i država investirati novac i Evropska banka, i gde ćemo mi kao privredni subjekti učestvovati u tome. Mi smo napravili automatsko skladište i imamo sistem za sortiranje, to vam je nekih stotinak robota koji štede punu energije, oko 30 robota troši struje koliko troši jedan prosečan usisivač i time smo uspeli da smanjimo emisiju štetnih gasova. Dodatno smo izgradii i solarne panele koji vraćaju struju u naš sistem - rekao je i dodao da je kapitalna investicaja koju su preduzeli u okviru zelenog modela - intermodalni terminal, napravljen u Nišu, koji je prvi takav terminal u zemlji."
Izvor: Petar AleksićPo završetku drugog panela, prisutni su imali priliku da pogledaju prezentaciju Odbora za logistiku, transport i carine, Nemačko-srpske privredne komore, koju je održao Filip Simović, predsedavajući Odbora i član Upravnog odbora Nemačko-srpske privredne komore i generalni direktor M&M Militzer & Münch Serbia.
Simović je istakao da Odbor za logistiku, transport i carine ima značajnu ulogu, kao i da je važan za unapređeneje transporta u Srbiji:
"Nastavićemo da radimo ka održivim rešenjima, ka unapređenju našeg transportnog sistema", rekao je on.
Nakon toga, a pre početka trećeg panela prikazan je video-spot kompanije "Stadler rail ag".
Kurir.rs/Mina Branković
Postanite deo SMARTLIFE zajednice na Viberu.