Zbogom, Cuk

Tvorac omiljenih igara progovorio o Cukerbergovoj kompaniji, pa podneo ostavku

Autor Ilija Baošić

Džon Karmak, jedan od tvoraca igara Wolfenstein, Doom i Quake, napustio je kompaniju Meta.

Izvor: YouTube / New York Times Events / Lex Fridman

Džon Karmak, pionir VR tehnologije, koji se pridružio kompaniji Meta nakon što je ista kupila kompaniju Oculus, u kojoj je bio tehnički direktor, obavestio je javnost da napušta Marka Cukerberga. Prve vesti o napuštanju kompanije Meta su stigle nakon što je njegova interna poruka zaposlenima, u kojoj kritikuje kompaniju, procurila u javnost. Kako mediji ne bi vadili iz konteksta njegove reči, Karmak je potvrdio da je napustio kompanju i u potpunosti objavio svoj memorandum.

"Ovo je kraj moje decenije u VR-u", počeo je Karmak i pohvalio Quest 2 uređaj za VR, tvrdeći da je to ono što je želeo da vidi od početka - pristupačan prenosivi hardver sa opcionim strimingom PC slike i "skoro 4K ekranima". Međutim, rekao je da je ovaj uređaj "mogao da se desi malo brže i da bude bolji da su donete drugačije odluke".

Čini se da je efikasnost glavni Karmakov problem sa kompanijom Meta, odnosno nedostatak iste. "Imamo neverovatnu količinu ljudi i resursa, ali se stalno samosabotiramo i rasipamo napore. Ne postoji način da se ovo kaže lepše - mislim da naša organizacija radi sa upola manjom efikasnošću koja bi me usrećila", rekao je Karmak o Cukerbergovoj kompaniji.

Tehnički direktor je rekao da se kao "glas na najvišim nivoima" osećao kao da je trebao da bude u stanju da pomeri svari napred, ali da "očigledno nije bio dovoljno ubedljiv". Iako nije naveo konkretne primere, Karmak je primetio da se dobar deo stvari na koje se žalio rešio tek godinu ili dve nakon što su se dokazi o problemu već nagomilali. "Nikada nisam bio u stanju da rešim glupe stvari pre nego što prouzrokuju štetu ili da postavim pravac i da se tim zaista drži toga". Karmak je u svojoj belešci priznao da je "umoran od borbe", ali da i dalje veruje da "VR može doneti vrednost većini ljudi na svetu, a nijedna kompanija nije u boljoj poziciji da to uradi od Meta-e".

Karmak je postao prvi tehnički direktor kompanije Oculus 2013. godine nakon što je napustio idSoftware, gde je učestvovao u kreiranju franšiza kao što su Wolfenstein, Doom i Quake. Pridružio se kompaniji Meta (tada Facebook) kada je Cukerberg kupio Oculus za 2 milijarde dolara 2014. godine.

Pogledajte kako izgleda Meta Quest Pro, najnovije Cukerbergove naočare za VR i metaverzum: 

Tagovi